معرفی معاونان وزارت‌خانه‌های حکومت طالبان؛ سیاست تمام مردانه در افغانستان ادامه دارد

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان از انتخاب معاونان وزرای دولت موقت خبر داد
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان از انتخاب معاونان وزرای دولت موقت خبر داد Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طالبان روز سه‌شنبه ۲۱ سپتامبر کابینه موقت خود را با معرفی چند سرپرست باقی مانده و معاونان وزارتخانه‌ها گسترش دادند اما با وجود اعتراض های بین‌المللی به فهرست وزرای تمام مردانه کابینه در اوایل ماه سپتامبر، این بار نیز هیچ زنی را انتخاب نکردند.

آگهی

طالبان امروز سه‌شنبه ۲۱ سپتامبر کابینه موقت خود را با معرفی چند سرپرست وزارت‌خانه باقی مانده و معاونان این وزارتخانه‌ها گسترش دادند اما با وجود اعتراض‌های بین‌المللی به فهرست وزرای تمام مردانه کابینه در اوایل ماه سپتامبر، این بار نیز هیچ زنی را انتخاب نکردند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت طالبان با شرکت در یک نشست خبری همچنین خبر داد که مراسم تحلیف کابینه به منظور جلوگیری از اتلاف وقت، لغو شده است.

پیشتر جامعه‌ بین‌المللی هشدار داده بود که طالبان را با اقداماتشان قضاوت خواهد کرد به گونه‌ای که به رسمیت شناختن یک دولت تحت رهبری طالبان منوط به نحوه‌ برخورد آن‌ها با زنان و اقلیت‌ها خواهد بود.

طالبان در حکومت پیشینشان در افغانستان در اواخر دهه ۱۹۹۰، دختران و زنان را از تحصیل و کار و زندگی عمومی محروم کرده بودند.

در هر حال ذبیح الله مجاهد با دفاع از آخرین تغییرات در کابینه، گفت که این اضافه شدن‌ها شامل اقلیت‌های قومی مانند هزاره‌ها است. او همچنین وعده داد که ممکن است زنان هم در آینده به کابینه اضافه شوند.

مجاهد در ادامه با انتقاد از شرایطی که کشورهای جهان برای به رسمیت شناختن دولت طالبان وضع کرده‌اند، گفت که هیچ دلیلی برای این اقدام وجود ندارد.

سخنگوی دولت طالبان گفت: «این مسئولیت سازمان ملل متحد است که دولت ما را به رسمیت بشناسد و کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی، آسیایی و اسلامی با ما روابط دیپلماتیک داشته باشند.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

اگر چه طالبان، کابینه‌ فعلی خود را به عنوان یک دولت موقت اعلام کرده است اما تاکنون هیچ اشاره‌ای به برگزاری انتخابات در افغانستان نکرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در جریان حمله در شهر جلال آباد افغانستان ۳ نفر از جمله ۲ نیروی طالبان کشته شدند

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد