دولت بریتانیا به ادعای بی‌اساس نیکی میناژ در مورد واکسن کرونا واکنش نشان داد

نیکی میناژ، خواننده سبک رپ
نیکی میناژ، خواننده سبک رپ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیکی میناژ، خواننده ۳۸ ساله ادعایی مبنی بر ارتباط تزریق واکسن کرونا با «ناتوانی جنسی» و «تورم بیضه» را برای ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هوادار خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده بود. این در حالی است که تاکنون هیچ‌گونه شواهد علمی در این مورد منتشر نشده است.

آگهی

توئیت نیکی میناژ، خواننده سبک رپ که در آن ادعایی بی‌اساس درباره ارتباط تزریق واکسن کرونا با «ناتوانی جنسی» و «تورم بیضه‌های مردان» مطرح شده بود واکنش دولت بریتانیا را برانگیخت.

این خواننده ۳۸ ساله روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود بدون ذکر نام، از دوست یکی از خویشاوندانش در ترینیداد و توباگو سخن گفت که به گفته وی پس از تزریق واکسن بیماری «کووید ۱۹» از «ناتوانی جنسی» و «تورم بیضه» رنج می‌برد.

نیکی میناژ در حالی این ادعا را برای ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هوادار خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد که هیچ‌گونه شواهد علمی مبنی بر بروز «ناتوانی جنسی» و «تورم بیضه» در مردان بر اثر تزریق واکسن کرونا وجود ندارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

داستان‌های ساختگی زیادی مطرح می‌شود. برخی از آنها به وضوح مسخره هستند و برخی دیگر روشن است که برای هراس‌افکنی ساخته شده‌اند.
کریس ویتی
از مسئولان بهداشتی دولت بریتانیا

کریس ویتی، از مسئولان بهداشتی دولت بریتانیا که روز سه‌شنبه به همراه بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور در یک نشست خبری شرکت بود در پاسخ به سوالی درباره ادعای مطرح شده از طرف نیکی میناژ از افرادی که اخبار جعلی پخش می‌کنند انتقاد کرد. وی گفت: «داستان‌های ساختگی زیادی مطرح می‌شود. برخی از آنها به وضوح مسخره هستند و برخی دیگر روشن است که برای هراس‌افکنی ساخته شده‌اند.»

کریس ویتی در ادامه افزود افرادی که با پخش گزارش‌های جعلی تلاش می‌کنند تا دیگران را از تزریق واکسن منصرف کنند باید از خودشان «شرم» کنند.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا نیز روز چهارشنبه از افراد مشهور خواست تا به سخنانی که بیان می‌کنند توجه بیشتری نشان دهند. او در مورد پخش اخبار جعلی از سوی افراد مشهور خطاب به آنها گفت: «خواهش می‌کنم این کار را نکنید. واقعا در حق مردم بدی می‌کنید زیرا واکسن‌ها جان آدم‌ها را نجات می‌دهند و شما با پخش دروغ، برعکس این کار را انجام می‌دهید.»

نیکی میناژ اهل کشور ترینیداد و توباگو است. جزیره‌ ترینیداد و توباگو در دریای کارائیب واقع شده است و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترمیم کابینه جانسون؛ لیز تراس جانشین دومینیک راب در مقام وزیر خارجه بریتانیا شد

ردیابی یک خبر جعلی؛ اتهام «دادن شمارۀ شناسایی به کودکان مسلمان» از سوی فرانسه رد شد

اخبار جعلی که درباره ویروس جدید کرونا می‌خوانید و می‌شنوید