اوقات فراغت شهروندان اروپایی؛ هلندیها «آنلاین‌ترین» عضو اتحادیه اروپا هستند

تماشای اینترنتی اخبار
تماشای اینترنتی اخبار Copyright Julie Jacobson/AP2011
Copyright Julie Jacobson/AP2011
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تازه ترین ارقام اداره آمار اتحادیه اروپا نشان می دهند که شهروندان هلند و قبرس و فنلاند و مالت بیشتر از بقیه از طریق اینترنت فیلم و ویدئو و تلویزیون تماشا می کنند. رومانیایی ها و بلغارها در انتهای این لیست قرار دارند.

آگهی

تازه ترین گزارش یورواستات، اداره آمار اتحادیه اروپا نشان می دهد در سال ۲۰۲۰، ۷۵ درصد از شهروندان بین ۱۶ تا ۷۴ سال ساکن در اروپا در طول آخرین سه ماهی که در این سال از اینترنت استفاده کرده اند، بیشترین زمان خود را روی سایت های خبری آنلاین، روزنامه و مجلات خبری سپری کرده اند.

۷۴ درصد از آنها البته از طریق اینترنت فیلم دیده اند. ۶۱ درصد موسیقی دانلود کرده و یا از طریق اپلیکیشن ها به موسیقی گوش داده اند و تنها ۳۴ درصد از طریق اینترنت بازیهای رایانه ای را دانلود کرده و یا بصورت آنلاین بازی کرده اند.

یورواستات
آمار یورواستاتیورواستات

در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا هلند و قبرس بیشترین سهم را در تماشای تلویزیون و ویدئوهای اینترنتی داشته اند. ۹۵ درصد شهروندان در این کشورها برای تماشای تلویزیون و ویدئوهای خود بروی اینترنت رفته اند. پس از این دو کشور، شهروندان مالت و فنلاند با ۹۳ درصد قرار می گیرند.

کمترین سهم در تماشای ویدئو و تلویزیون از طریق اینترنت را اهالی دو کشور شرقی اتحادیه اروپا، رومانی و بلغارستان داشته اند. در رومانی تنها ۳۷ درصد و در بلغارستان ۴۴ درصد در این لیست قرار می گیرند.

هلند بهشت بازیهای آنلاین اتحادیه اروپا

هلند دارای بالاترین سهم افرادی است که آنلاین بازی کرده و یا بازیهای مورد نظر را بارگیری(دانلود) می کنند. آمارها نشان می دهند ۵۶ درصد از شهروندان این کشور اینترنتی، بازی کرده اند.

یورواستات
یورواستاتیورواستات

مالت و دانمارک هر دو با ۴۷ درصد دومین سهم در این زمینه را دارند.

باز هم دو کشور شرق اروپا، لهستان و بلغارستان با تنها ۲۰ درصد در پایین ترین جای جدول قرار گرفته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یورواستات: تقریبا ۱۰۰ درصد کودکان در اتحادیه اروپا دوره پیش دبستانی می‌گذرانند

یورواستات: یک سوم کودکان پناهجو در اروپا در ۲۰۱۹ از افغانستان بوده‌اند

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت