۳۴ ماهواره جدید بریتانیایی با هدف ارائه اینترنت با پهنای باند مناسب به فضا پرتاب شدند

موشک روسی سایوز
موشک روسی سایوز Copyright AP/Roscosmos Space Agency Press Service
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

موشک روسی سایوز حامل ۳۴ ماهواره جدید از شرکت بریتانیایی «وان‌وب» با هدف ارائه اینترنت با پهنای باند مناسب در همه جای جهان به فضا پرتاب شد.

آگهی

موشک روسی سایوز حامل ۳۴ ماهواره جدید از شرکت بریتانیایی «وان‌وب» با هدف ارائه اینترنت با پهنای باند مناسب در همه جای جهان به فضا پرتاب شد.

روسکوسموس (سازمان فضایی فدرال روسیه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که موشک مورد استفاده شرکت آریان‌اسپیس اروپا ساعت ۲۲:۱۳ به وقت گرینویچ با موفقیت از ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان پرتاب شد.

وزن مجموع این ماهوراه‌ها پنج هزار و ۵۱۸ کیلوگرم است که سه ساعت و ۴۵ دقیقه پس از پرتاب از موشک جدا شدند و در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفتند اما در نهایت در هفته‌های آینده به مدار مورد نظر منتقل می‌شوند.

این پنجمین پرتاب ماهواره‌های «وان‌وب» از ابتدای سال جاری میلاددی بود. قبل از این پرتاب، آخرین آن به یک ژوئیه گذشته برمی‌گشت.

«وان‌وب» در تلاش است تا ساخت مجموعه‌ای از ماهواره‌های مدار نزدیک زمین را ارائه دهد که پهنای باند پیشرفته و سایر خدمات را به کشورهای جهان ارائه می‌دهند.

این شرکت در رقابت با دو میلیاردر یعنی ایلان ماسک و جف بزوس برای ارائه اینترنت پرسرعت از طریق ماهواره‌ها در مناطق دور افتاده جهان است.

این شرکت بریتانیایی قصد دارد سرویس اینترنتی تجاری خود را تا پایان سال آینده با پشتیبانی ۶۵۰ ماهواره راه اندازی کند.

آریان‌اسپیس که نزدیک به دو دهه با روسیه همکاری داشته است، قرار است ۱۶ فروند موشک سایوز را بین دسامبر ۲۰۲۰ تا پایان سال ۲۰۲۲ پرتاب کند.

با این ماموریت اخیر، در مجموع ۲۸۸ ماهواره در حال چرخش در صورت فلکی ماهواره‌ای این شرکت هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کیفیت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک چگونه است؟

اخترشناسان: سیاهچاله کهکشان راه شیری توسط میدان‌های مغناطیسی قدرتمند احاطه شده است

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟