آمریکا در هفته گذشته بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در جهان را ثبت کرد

واکسیناسیون در آمریکا
واکسیناسیون در آمریکا Copyright آسیوشیتد پرس
Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار آمریکایی‌های متبلا به ویروس کرونا در هفتهٔ گذشته به ۵۰۰۳۲ هزار نفر رسید که نسبت به همین رقم در هفته پیش از آن ۱۳۱ درصد افزایش داشت.

آگهی

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ظرف یک هفتهٔ گذشته ایالات متحده در میان دیگر کشورهای جهان بیشترین شمار مبتلایان به کووید ۱۹ را داشته است.

برزیل، اندونزی، بریتانیا و هند چهار کشور بعدی بودند که بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کردند.

شمار آمریکایی‌های مبتلا به ویروس کرونا در هفتهٔ گذشته به ۵۰ هزار و ۳۲ هزار نفر رسید که نسبت به همین رقم در هفته پیش از آن ۱۳۱ درصد افزایش داشت.

این در حالی است که هفتهٔ گذشته شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در جهان ۳.۸ میلیون نفر بود که نسبت به هفتهٔ پیش از آن ۸ درصد افزایش یافته است. اما شمار تلفات ناشی از همه‌گیری کووید۱۹ ظرف یک هفته نیز رشد چشمگیری داشت و با ۲۱ درصد رشد نسبت به هفتهٔ پیش از آن، به بیش از ۶۹ هزار تن رسید.

میانگین جهانی شمار مبتلایان به کووید نیز در همین مدت از ۴۹ هزار تن به ۵۴ هزار تن در هفته رسید. به گزارش سازمان جهانی بهداشت رشد شمار مبتلایان عمدتا به قاره آمریکا و نیز مناطق غربی اقیانوس آرام مربوط می‌شود.

سر رسیدن گونهٔ دلتای ویروس کرونا و همچنین کند شدن روند واکسیناسیون در ایالات متحده از دلایل افزایش شمار مبتلایان عنوان شده است. طبق اعلام سازمان بهداشت آمریکا تنها ۴۹/۲ درصد از کل جمعیت ایالات متحده به‌طور کامل واکسینه شده‌اند و این میزان بسیار کمتر از شمار مورد نیاز برای ایجاد ایمنی توده‌ای برای جمعیت است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بایدن کارکنان اجرایی دولت را به زدن واکسن کووید ملزم کرد

مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت: باز هم گونه‌های جدید ویروس کرونا ظهور خواهد کرد

چرا مردم در فصل زمستان بیشتر سرما می‌خورند؟