حمله با کوکتل مولوتف به سفارت کوبا در فرانسه؛ هاوانا آمریکا را متهم کرد

تصویر تزئینی است
تصویر تزئینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این حمله سه کوکتل مولوتف به سمت سفارت کوبا در فرانسه پرتاب شده که دو مورد آن به ساختمان اصابت کرده است. نیروهای آتش‌نشانی با حضور در محل توانستند آتش حاصله از این حملات را خاموش کنند.

آگهی

وزیر امور خارجه کوبا می‌گوید سفارت این کشور در پاریس دوشنبه شب با بمب‌های بنزینی مورد هدف قرار گرفته است.

برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا که این موضوع را در حساب توییتری خود اعلام کرده، اشاره‌ای به جزئيات این ماجرا نکرده است.

ساعاتی بعد، مرکز مطبوعات بین‌المللی وزارت خارجه کوبا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله حوالی نیمه شب دوشنبه رخ داده است. در این گزارش همچنین آمده است که سه کوکتل مولوتف به سمت سفارت پرتاب شده که دو مورد آن به ساختمان سفارت اصابت کرده و آتش گرفته است. با حضور نیروهای آتش‌نشانی دیپلمات‌های کوبایی از سفارت خارج شده‌اند. ماموران آتش‌نشانی پاریس که بلافاصله در محل حضور یافتند و آتش را خاموش کردند. نیروهای پلیس هم برای بررسی ابعاد این حمله در مقابل سفارت کوبا در پاریس حاضر شدند.

آقای رودریگز دولت آمریکا را برای پیش آمدن چنین حملاتی مورد انتقاد قرار داده و نوشت: «من دولت ایالات متحده را به خاطر کارزار مداوم علیه کشورمان که به تشویق و تحریک چنین اقداماتی منجر شده، مقصر و مسئول می‌دانم.»

این نخستین بار نیست که سفارت کوبا در یک کشور مورد حمله قرار می‌گیرد. در هفته‌های اخیر بسیاری از سفارت‌خانه‌های کوبا در سراسر جهان صحنه درگیری و تظاهرات مخالفان دولت این کشور بوده است.

کوبا، ایالات متحده را به ایجاد یک کمپین گسترده در شبکه‌های اجتماعی متهم کرده که هدفش بی‌ثبات کردن اوضاع در این کشور است. هاوانا شدیدا با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و با شیوع ویروس کرونا و همچنین تحریم‌های گسترده آمریکا، این بحران گسترده‌تر از قبل شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس جمهور کوبا: تلاش آمریکا برای نابودی ما «شکست» خورده است

نرمش دولت کوبا در برابر معترضان؛ واردات مواد غذایی و دارو تسهیل شد

اعتراضات اخیر در کوبا؛ از استعمار و میراث فیدل کاسترو تا سیگار هاوانا و واکسن بومی