ایتالیا؛ ۵۲ زندانبان و سرپرست زندان به اتهام ضرب و شتم محکومان از کار تعلیق شدند

زندانیان معترض
زندانیان معترض Copyright یورونیوز
Copyright یورونیوز
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از انتشار فیلم ضرب و شتم زندانیان توسط برخی از زندانبانان، وزارت دادگستری ایتالیا ۵۲ تن از ماموران و کارکنان زندان را موقتا از کار اخراج کرد.

آگهی

۵۲ تن از زندانبانان و سرپرستان زندان در ایتالیا موقتا از کار تعلیق شدند. این افراد متهم به آمریت و عاملیت در آزار فیزیکی علیه محکومان هستند. زندانبانان متهم به ضرب و شتم زندانیانی هستند که نسبت به عدم توزیع عادلانه ماسک و در اختیار قراردادن تست های کووید در زندان در سال ۲۰۲۰ میلادی اعتراض کرده بودند.

در ویدئوهایی که روزنامه «ایل دومانی»، «فردا»، منتشرکرده است می بینیم که زندانبان ها با محکومان رفتار بدی دارند و آنها را تا حدی مورد ضرب و شتم قرار می دهند که آنها به زمین می افتند.

ویدئوها نشان می دهند که برخی از زندانیان در ندامتگاه «سانتا ماریا کاپوآ وتره» در شهر ناپل در حالی که خونریزی کرده و روی زمین افتاده اند با دست های بسته همچنان مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

این در حالی است که هیچ یک از زندانیان مقاومت نکرده و یا زندانبانان را بصورت فیزیکی تهدید نمی کنند.

در همین رابطه، وزارت دادگستری ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد ۵۲ تن از ماموران و سرپرستان زندان از کار موقتا تعلیق شده اند.

وزارت دادگستری تایید کرد در این رابطه تحقیقات جنایی آغاز شده است.

وزیر دادگستری ایتالیا، مارتا کارتابیا در واکنش به این ویدئوها اعلام کرد رفتار برخی از این زندانبانان نه تنها زندگی محکومان را به خطر می اندازد بلکه اعتبار بخش بزرگی از مامورانی که وظیفه اشان را بدرستی انجام می دهند، از بین می برد.

خانم کارتابیا اعلام کرد این کار ماموران زندان «خیانت به قانون اساسی ایتالیا» است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قدیمی‌ترین زندانی گوانتانامو آزاد می‌شود

دختر یمنیِ علاقمند به مدلینگ سر از زندان حوثی‌ها درآورد

چرا مقام‌های شهر میلان به دنبال ممنوعیت فروش بستنی و پیتزا پس از نیمه‌شب هستند؟