رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان یک سفر داخلی سیلی خورد

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاخ الیزه اعلام کرد که امانوئل ماکرون پس از این حادثه سفر خود به ناحیه دروم در منطقه «اوورن رون آلپ» را پی گرفته است. رسانه‌های فرانسه گزارش داده‌اند که دو نفر به دنبال حادثه روز سه‌شنبه در بازداشت موقت به سر می‌برند.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه در جریان سفر به منطقه ای در جنوب شرق این کشور از یکی از شهروندان سیلی خورد.

تصاویری که از لحظه این حادثه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، رئیس جمهوری فرانسه را در حال گام برداشتن به سوی گروهی از شهروندان نشان می دهد. در ادامه یک مرد پس از رسیدن امانوئل ماکرون به شهروندانی که پشت نرده ها در انتظار او بودند به وی سیلی می زند.

رسانه های فرانسه گزارش داده اند که دو نفر به دنبال حادثه روز سه شنبه در بازداشت موقت به سر می برند. بنا به اعلام دادستانی فرانسه بازداشت شدگان دو مرد ۲۸ ساله و اهل ناحیه دروم در منطقه «اوورن رون آلپ» هستند و هیچ کدام سابقه محکومیت قضایی ندارند.

در تصاویر منتشرشده از حادثه صدای فردی شنیده می شود که ابتدا یکی از شعارهای تاریخی سلطنت طلبان در فرانسه را سر می دهد. فرد شعاردهنده در ادامه علیه جریان سیاسی حامیان امانوئل ماکرون فریاد می زند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

یکی از بازداشت شدگان از علاقمندان به تاریخ هنرهای رزمی در اروپا است و در صفحه اینستاگرام خود عکسی با لباس رزمی جنگجویان در قرون وسطی منتشر کرده است.

فرمانداری دروم قرار است طی ساعات آینده به دلیل تهاجم به مقام دولتی شکایتی را به ثبت برساند.

این حادثه در شهر کوچک «تن هرمیتاژ» روی داد. کاخ الیزه اعلام کرد که امانوئل ماکرون پس از این حادثه سفر خود به ناحیه دروم را پی گرفته است.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه در مجلس ملی این کشور در واکنش به این حادثه بر لزوم پرهیز از خشونت در سیاست تاکید کرد. وی گفت: «سیاست به هیچ وجه نمی تواند به معنای خشونت باشد؛ تهاجم کلامی و از آن بدتر تهاجم فیزیکی!»

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی «اتحاد ملی» حادثه سیلی زدن به رئیس جمهوری فرانسه را محکوم کرد. ژان لوک ملانشون، رهبر حزب چپگرای «فرانسه تسلیم ناپذیر» نیز با امانوئل ماکرون ابراز «همبستگی» کرد.

امانوئل ماکرون طی روزهای گذشته بر تعداد سفرهای داخلی خود افزوده است. تحلیلگران سیاسی این سفرها را سرآغاز کارزار انتخاباتی او برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ می دانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها:‌ چپ‌های فرانسه دیگر برای مقابله با لوپن به ماکرون رای نمی‌دهند

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت