کوپا آمریکا پس از لغو میزبانی آرژانتین در برزیل برگزار می‌شود

کوپا آمریکا پس از لغو میزبانی آرژانتین در برزیل برگزار می‌شود
کوپا آمریکا پس از لغو میزبانی آرژانتین در برزیل برگزار می‌شود Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جدا از آرژانتین که اکنون به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا از میزبانی کوپا آمریکا محروم شده، برگزاری این مسابقات در کلمبیا، دیگر میزبان مشترک تورنمنت نیز پیش‌ از این به دلیل ناآرامی‌های اخیر اجتماعی غیرممکن اعلام شده بود.

آگهی

میزبانی مسابقات فوتبال کوپا آمریکا که ابتدا قرار بود به صورت مشترک در کلمبیا و آرژانتین برگزار شود به برزیل واگذار شد.

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی روز دوشنبه ۳۱ مه و کم‌تر از دو هفته مانده به تاریخ برگزاری این تورنمنت در نهایت نظر قطعی خود را در خصوص میزبان جدید کوپا آمریکا پس از لغو میزبانی آرژانتین اعلام و برزیل را محل برپایی این مسابقات معرفی کرد.

بنا به اطلاعیه تازه کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی زمان برگزاری این مسابقات تغییری نخواهد کرد و کوپا آمریکای ۲۰۲۱ طی روزهای ۱۳ ژوئن تا ۱۰ ژوئیه در کشور برزیل برگزار خواهد شد.

آرژانتین تنها میزبان باقی مانده برای برگزاری این رویداد بین‌المللی بود که بنا به اعلام اخیر کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی به دلیل شرایط ناشی از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ از میزبانی کنار گذاشته شد.

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی در حالی روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از لغو میزبانی آرژانتین در برپایی رقابت‌های کوپا آمریکا ۲۰۲۱ به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا خبر داد که تنها دو هفته تا زمان تعیین شده برای شروع این مسابقات باقی مانده و کلمبیا، دیگر میزبان این تورنمنت نیز پیش‌تر به دلیل درگیری‌ها و ناآرامی‌های اجتماعی از میزبانی کنار گذاشته شده بود.

در این بیانیه آمده بود: «کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی به اطلاع می رساند که با توجه به شرایط کنونی تصمیم به لغو برپایی مسابقات کوپا آمریکا در کشور آرژانتین گرفته است.»

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی همچنین اعلام کرده بود که مسابقات کوپا آمریکا در حال حاضر به حال تعلیق درآمده و این کنفدراسیون پیشنهاد‌های ارائه شده از سوی دیگر کشورها را برای میزبانی این مسابقات مورد بررسی قرار خواهد داد.

شیلی یکی از این کشورها بود که گفته می‌شد ممکن است به عنوان میزبان کوپای آمریکای ۲۰۲۱ معرفی شود اما مقامات کنفدراسیون فوتبال آمریکایی جنوبی در نهایت نام برزیل را به عنوان میزبان جدید مسابقات اعلام کردند.

فرانس‌پرس با انتشار گزارشی در این خصوص یادآور شده که یک مسئول آرژانتینی کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی پیش‌‌تر از کشور شیلی به عنوان مبزبان احتمالی این مسابقات در صورت لغو میزبانی کشورش نام برده بود.

کوپا آمریکا مهم‌ترین تورنمنت بین‌المللی فوتبال در آمریکای جنوبی است که توسط کونمبول (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی برگزار می‌شود.

قهرمان این مسابقات جام قهرمانی آمریکا جنوبی در رشته فوتبال را به خانه خواهد برد و به صورت خودکار به نمایندگی از کونمبول راهی جام کنفدراسیون‌ها خواهد شد.

مسابقات کوپا آمریکا سال گذشته همانند اغلب رقابت‌های بین‌المللی قاره‌ای در دیگر نقاط جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ لغو و برگزاری آن به سال ۲۰۲۱ موکول شده بود.

جدا از آرژانتین که به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا از میزبانی کوپا آمریکا محروم شد، برگزاری این مسابقات در کلمبیا، دیگر میزبان مشترک تورنمنت به همراه آرژانتین نیز پیش‌ از این به دلیل ناآرامی‌های اخیر اجتماعی در این کشور که تاکنون ده‌ها کشته برجای گذاشته غیرممکن اعلام شده بود.

وزیر بهداشت آرژانتین اخیرا با توجه به شرایط بسیار حاد این کشور ۴۵ میلیون نفری از حیث همه‌گیری بیماری کووید۱۹ اعلام کرده بود که سازماندهی لازم برای برپایی مسابقات کوپا آمریکا در این شرایط بسیار دشوار خواهد بود.

بنا به آمار ارائه شده از سوی مقامات بهداشتی آرژانتین، تنها در روز پنجشنبه گذشته ۴۱ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید در این کشور شناسایی شده و به ثبت رسیده بود.

از ابتدای بحران سلامت ناشی از شیوع ویروس کرونا در آرژانتین تاکنون نزدیک به ۴ میلیون مورد ابتلا به بیماری در این کشور ثبت شده و ۷۷ هزار نفر از شهروندان نیز جان خود را از دست داد‌‌ه‌‌‌اند.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها انجام شده در آرژانتین که نتایج آن روز جمعه گذشته منتشر شد بیش از ۷۰ درصد از مردم این کشور اعلام کرده بودند که با برپایی مسابقات کوپا آمریکا در شرایط کنونی مخالفند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طرح رئیس جمهوری آرژانتین برای مهار تورم ۲۰۰ درصدی؛ مخالفان با پلیس درگیر شدند

آرژانتین به بریکس نمی‌پیوندد؛ خاویر میلی: کمونیست‌ها به آزادی و دموکراسی اعتقاد ندارند

فرمان تازه رئیس‌جمهور آرژانتین برای لغو مقررات اقتصادی؛ هزاران تن در بوئنوس آیرس دست به تظاهرات زدند