کدام مشاغل کمترین دستمزد را در سطح اتحادیه اروپا دارند؟ حقوق ها در کدام کشور بالاتر است؟

workers in factory
workers in factory Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

براساس اطلاعات دقیق درآمدی سال ۲۰۱۸ در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، محققان اداره آمار اتحادیه اروپا به این نتایج رسیده اند. اختلاف طبقاتی در کشورهای عضو به استثنای دانمارک در حال افزایش است. این میزان در قبرس بیشترین در اروپاست

آگهی

یورواستات، اداره آمار اتحادیه اروپا، در تازه ترین گزارش می گوید اختلاف درآمد ناخالص ساعتی شهروندان اروپایی به طور قابل توجهی نسبت به نوع مشاغل تفاوت دارد. بر این اساس اروپا دورانی را می گذارند که در آن اختلاف طبقاتی در یکی از بالاترین سطوح قرار دارد.

براساس اطلاعات دقیق درآمدی سال ۲۰۱۸ در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا که در اختیار محققان یورواستات قرار گرفته است، مدیران شرکت ها جایگاه پردرآمدترین مستمری بگیران اروپایی را بدست می آورند.

پردرآمدترین حقوق بگیران اروپایی

درآمد متوسط ناخالص مدیران در سطح اتحادیه اروپا بطور میانگین ساعتی ۲۸ یورو برآورد شده است. پس از مدیران کارمندان عالی رتبه و مهندسان با میانگین ساعتی ۲۱ یورو و در جایگاه سوم با میانگین ۱۷.۸ یورو در ساعت، تکنیسین ها قرار می گیرند.

کم درآمدترین مشاغل اروپایی

در میان کم درآمدترین شغل ها، همانگونه که پیش بینی می شود، مشاغلی که به «کارگریهای ساده» و یا کارهای کوچک و موقتی معروف شده اند مانند نظافت، دستیاری تهیه غذا در رستوران ها ونهایتا فروشندگان مرتبط به سرویس های خدماتی قرار می گیرند. این مشاغل لقب «بدترین شغلها در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا» را دارند.

به استثنای کشور دانمارک، که در آن سرویسهای خدماتی و کارگران درآمد بسیار بالاتری نسبت به همکاران خود در دیگر کشورهای اروپایی دارند، در سطح اتحادیه اروپا، مشاغلی چون نظافتچی ها و مددکاران با کسب میانگین ۹.۴ یورو در ساعت کم درآمدترین شهروندان را تشکیل می دهند. پس از آنها کارگران بخش های خدماتی با میانگین ۱۱.۲ یورو در ساعت و نهایتا کارگران کارخانه هایی که با ماشین آلات سنگین و صنعتی سرکار دارند با ساعتی ۱۱.۵ قرار می گیرند.

بیشترین اختلاف درآمد بین حرفه های مختلف در کشور قبرس و کمترین آن در دانمارک مشاهده شده است.

در مجموع ، درآمد ناخالص ساعتی بهترین شغل پردرآمد در اتحادیه اروپا ۳ برابر بیشتر از درآمد کم درآمدترین مشاغل است. به طور دقیق تر، درآمد ناخالص ساعتی یک مدیر در اتحادیه اروپا بطور میانگین ۲۸.۶ یورو است که این رقم تقریباً سه برابر حقوق ساعتی یک کارگر ساده چیزی معادل ۹.۷ یورو است.

در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا این نسبت در قبرس، که در آن مدیران (۳۱.۷ یورو در ساعت) به طور متوسط ​​پنج برابر کارگران ساده (۶.۳ یورو در ساعت) حقوق دریافت می کنند، بیشترین میزان را دارد.

در مقابل، پایین ترین اختلاف های درآمدی در دانمارک است. جایی که مدیران (۵۰.۹ یورو) کمی بیشتر از دو برابر کارگران خدمات و فروش (۲۲.۲ یورو) حقوق می گیرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پزشکان در کدام کشورهای اروپایی بالاترین و کمترین درآمد را دارند؟

برای خرید آیفون۱۳ باید چند روز در کشورهای اروپایی کار کرد؟ در ایران چطور؟

یورواستات: یک سوم کودکان پناهجو در اروپا در ۲۰۱۹ از افغانستان بوده‌اند