شبکه بین‌المللی چاپ و توزیع اسکناس‌های تقلبی یورو با همکاری یوروپل متلاشی شد

انهدام شبکه جعل پول در اروپا
انهدام شبکه جعل پول در اروپا Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گمان می‌رود که مظنونان با خانواده مافیایی «کامورا» در پیوند باشند. یوروپول می‌گوید که این گروه جدا از چاپ پول جعلی در ایتالیا و فروش آن در آلمان، در کار قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری مالیاتی نیز نقش داشته است.

آگهی

یك شبکه بزرگ بین‌المللی چاپ و توزیع اسكناس‌های تقلبی یورو روز پنجشنبه ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) به دست نیروهای پلیس آلمان و ایتالیا و با همکاری یوروپل، پلیس اروپا متلاشی شد.

پلیس در این روز به ۱۸ مکان تولید پول‌های تقلبی در شهر ناپل ایتالیا و یک خانه در آلمان که محل توزیع این اسکناس‌ها بود یورش بردند. در جریان عملیات پلیس برای انهدام این شبکه تبهکاری، ۴ شهروند ایتالیایی بازداشت شده و بیش از ۳۰ هزار یورو پول نقد، همراه با اسناد حسابداری جعلی و چند رایانه توقیف شد.

پلیس همچنین مقداری کوکائین، اسلحه و پول تقلبی به ارزش حدود ۱۶۰ هزار یورو شامل بدل اسکناس‌ ۱۰۰ یورویی جدید نزد اعضای این شبکه کشف و آنها را ضبط کرد. تنها شش ماه از انتشار رسمی اسکناس ۱۰۰ یورویی جدید توسط بانک مرکزی اروپا می گذرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

گمان می‌رود که مظنونان با خانواده مافیایی «کامورا» در پیوند باشند. یوروپل می‌گوید که این گروه جدا از چاپ پول جعلی در ایتالیا و فروش آن در آلمان، در کار قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری مالیاتی نیز نقش داشته است.

یوروپل گفته که مظنون اصلی در این شبکه همچنین در قاچاق کالاهای مختلف غیرقانونی از جمله مواد مخدر، خودروهای سرقتی و اسناد جعلی نقش داشته و افزوده است: «وی مظنون به توزیع این کالاهای غیرقانونی است که همکارانش در پیوند با کامورا در ناپل، آنها را تهیه می‌کردند.»

این عملیات توسط پلیس جنایی منطقه‌ای استان نوردراین-وستفالن آلمان و گروه‌های تخلفات مالی پلیس رم و ناپل هدایت می‌شد.

پلیس فدرال بلژیک و پلیس ملی فرانسه نیز در بخش پشتیبانی تحقیقاتی این عملیات همکاری داشتند. مقامات قضایی آلمان حکم ضبط ۴۱۵ هزار یورو دیگر را نیز صادر کرده‌اند.

این تحقیقات بخشی از یک پروژه دولت ایتالیا با حمایت اتحادیه اروپا برای مقابله با شبکه‌های جرایم سازمان یافته از نوع مافیایی فعال در این قاره است. چند هفته پیش از عملیات روز پنجشنبه، ۸۰۰ مأمور پلیس در چهارچوب عملیات هماهنگ‌شده‌ای به مکان‌های استقرار اعضای یک شبکه جنایت سازمان‌یافته در سراسر ایتالیا و آلمان یورش برده و ۳۰ عضو این شبکه را که «اندرانگتا» نام دارد بازداشت کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدر اعظم اتریش: حق مردم برای نگهداری و استفاده از پول نقد باید در متن قانون اساسی درج شود

دزدها با هک دستگاه‌های خودپرداز در اروپا ۲۳۰ هزار یورو را به سرقت بردند

اسپانیایی‌ها برای همیشه با پول قدیمی‌شان پزوتا وداع کردند