نجات یک نوزاد مهاجر از میان امواج مدیترانه توسط نیروهای گارد اسپانیا

a member of the civil guard rescues a baby that was separated from its migrants parents, Spain
a member of the civil guard rescues a baby that was separated from its migrants parents, Spain Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«نمی‌دانستم که نوزاد زنده است یا مرده. او کاملا یخ زده بود، بدنش سرد بود و هیچ حرکتی نداشت. تنها کاری که می‌توانستم انجام دهم این بود که به سرعت به سمت ساحل شنا کنم.»

آگهی

یکی از عکس‌های منتشر شده از سوی «گارد سیویل» یا همان نیروهای ژاندارمری اسپانیا در شبکه‌های اجتماعی که در جریان ورود حدود ۸ هزار مهاجر به شهر سئوتا طی روزهای ۱۷ و ۱۸ ماه مه گرفته شده، واکنش‌های بسیاری را در پی داشت.

در این عکس خوان فرانسیسکو واله، عضو ۴۱ ساله این نیرو دیده می‌شود که نوزادی را در دست گرفته که به نظر می‌رسد هیچ حرکتی ندارد.

او می‌گوید: «در میان مهاجرانی که در میان امواج آب بودند، ناگهان زنی را دیدم که گویا چیزی در پشتش است. ابتدا فکر کردم بسته‌ای از لباس است؛ اما ناگهان سر کودک را دیدم. به همین دلیل با همکارم به سرعت به سمت او رفتیم. من نوزاد را نجات دادم و همکارم نیز به مادرش کمک کرد.»

او در ادامه می‌گوید: «نمی‌دانستم که نوزاد زنده است یا مرده. او کاملا یخ زده بود، بدنش سرد بود و هیچ حرکتی نداشت. تنها کاری که می‌توانستم انجام دهم این بود که به سرعت به سمت ساحل شنا کنم.»

خوان فرانسیسکو نوزاد را به تیم پزشکی تحویل می‌دهد و با تلاش پزشکان زندگی او نجات می‌یابد. به گفته رسانه‌های اسپانیا، حال این نوزاد دو ماهه اکنون خوب است.

خوان فرنسیسکو می‌گوید: «کار ما معمولا بازیابی اجساد از آب است؛ چه در دریا، چه در رودخانه یا مرداب. اما این بار انسان‌های زنده را از هر سن و شرایطی نجات دادیم.»

او می‌گوید سخت‌ترین بخش کارش زمانی است که باید در میان انسان‌های گرفتار در میان امواج آب که همه نیاز به کمک دارند، دست به انتخاب بزند و سراغ آنهایی برود که بیش از دیگران به این کمک نیاز دارند.

اسپانیا در آغاز هفته با یک موج بی‌سابقه‌ای از مهاجران روبرو شد. طی دو روز دوشنبه و سه‌شنبه حدود ۸ هزار مهاجر از مرزهای مراکش گذشتند و خود را به خاک اسپانیا رساندند. بنا بر اعلام مقامات استان سوئتا از این تعداد ۵۶۰۰ نفر اخراج و دوباره به مراکش بازگردانده شده‌اند.

بسیاری از کاربران اینترنت به موازات انتشار عکس این نوزاد دو ماهه، عکس آلان کردی، کودک ۳ ساله سوری را که ۲ سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی جسد بی‌جانش در سواحل ترکیه پیدا شد را نیز بار دیگر منتشر کردند تا تلخی‌های مهاجرت کسانی را که از جنگ و ناامنی یا بحران‌های اقتصادی می‌گریزند تا به مکانی امن پناه برند، به همگان یادآوری کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نوزادان چه زمانی شروع به خندیدن می‌کنند و لبخندشان چه معنی دارد؟

شش ماه از مرگ آلان کردی گذشت

آیلان کردی، مهاجری سه ساله که از سوریه راهی سرزمین مرگ شد