کره شمالی از حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انصراف داد

دیدار تیم‌های فوتبال کره جنوبی و شمالی
دیدار تیم‌های فوتبال کره جنوبی و شمالی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گویند به زودی در خصوص سرنوشت جدول این گروه تصمیم گیری می‌کنند. کره‌ای‌ها در حالی چنین تصمیمی گرفتند که از بخت مناسبی برای صعود به مرحله بعد دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برخوردار بودند.

آگهی

کره شمالی به صورت رسمی از ادامه حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر انصراف داد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا روز یکشنبه در بیانیه‌ای شایعات در خصوص کناره‌گیری تیم ملی فوتبال کره‌شمالی را تایید کرد. پیشتر رسانه‌های کره جنوبی اعلام کرده بودند که همسایه شمالی این کشور به دلیل نگرانی از انتقال ویروس کرونا به کشور تصمیم گرفته‌اند از حضور در ادامه رقابت‌ها انصراف دهند.

این در حالیست که کره شمالی در جدول رده‌بندی گروه H رقابت‌ها وضعیت مناسبی داشت و همچنان برای صعود به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از بخت بالایی برخوردار بود.

کره‌ای ها که در گروه H با تیم‌های کره جنوبی، ترکمنستان، لبنان و سریلانکا همگروه بودند، با ۸ امتیاز در رده چهارم این گروه پنج تیمی قرار داشتند. این در حالیست که فشردگی امتیازات در این گروه بسیار بالا بود و کره‌ای‌ها با تیم صدرنشین یعنی ترکمنستان تنها ۱ امتیاز فاصله داشتند. همچنین کره جنوبی و لبنان هم همچون کره شمالی ۸ امتیاز کسب کرده‌اند و به دلیل تفاضل گل بهتر در جایگاه‌های دوم و سوم این گروه قرار دارند.

با تصمیم مسئولان فوتبال کره شمالی، هنوز مشخص نیست سرنوشت این گروه چگونه رقم خواهد خورد و امتیازات بازی‌هایی که کره شمالی در آن حضور داشته چگونه بین تیم‌های مختلف پخش می‌شود.

مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته‌اند در حال بررسی وضعیت این گروه هستند. در عین حال ای اف سی می‌گوید جریمه‌های سنگینی در انتظار فوتبال کره شمالی خواهد بود. گفته می‌شود حتی ممکن است کره‌ای ها از حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ نیز محروم شوند.

بعد از گسترش همه‌گیری ویروس کرونا، بازی‌های رفت و برگشت در کشورهای مختلف این قاره در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی لغو گردید و قرار شد ادامه مسابقات به صورت متمرکز در یکی از کشورهای هر گروه برگزار شود. بر همین اساس مسئولان ای اف سی تصمیم گرفته‌اند که باقی بازی‌های گروه H در کره جنوبی برگزار شود.

طبق برنامه اعلامی قرار بود کره شمالی در تاریخ ۱۳ خرداد به مصاف سریلانکایی برود که بدون امتیاز در قعر جدول این گروه جا خوش کرده است. کره شمالی با پیروزی در این دیدار حتی می‌توانست به صدر جدول گروه H رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قطر صعود کند.

این اقدام کره شمالی در حالی اجرایی می‌شود که پیونگ یانگ پیشتر اعلام کرده بود از حضور در رقابت‌های المپیک توکیو نیز انصراف داده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نشان رسمی جام جهانی قطر ۲۰۲۲رونمایی شد

فرمانروایی ورزشهای راکتی در قطر، از تنیس تا پدل

قطر: ترویج ورزش به‌عنوان یکی از ارکان کشور