تصاویری از چندقلوهای مخفی‌کار؛ زنی در مراکش به جای هفت قلو نه قلو زائید

وزن نوزادان به دنیا آمده بین ۵۰۰ گرم تا یک کیلوگرم است
وزن نوزادان به دنیا آمده بین ۵۰۰ گرم تا یک کیلوگرم است Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وقتی او با مشورت تیم‌های پزشکی مالی و مراکش به بیمارستانی در مراکش منتقل شد قرار بود ۷ نوزاد به دنیا بیاورد اما دو جنین که با مهارت خود را پنهان کرده بودند تیم پزشکی را غافلگیر کردند.

آگهی

حلیمه، زن ۲۵ ساله مالیایی در بیمارستانی در مراکش ۹ قلو زایید. البته وقتی او با مشورت تیم‌های پزشکی مالی و مراکش به بیمارستانی در مراکش منتقل شد قرار بود ۷ نوزاد به دنیا بیاورد. در اسکن‌های پزشکی دو جنین دیگر مشخص نشده بودند.

یوسف علاوی، مدیر پزشکی کلینیک عین برجه در کازابلانکا می‌گوید: «تقریبا یک ماه و نیم پیش در ماه مارس، خانم حلیمه برای زایمان هفت نوزاد در بیمارستان ما پذیرش شد. آنها مراکش را انتخاب کردند چرا که همکاران مالیایی ما به ما اعتماد دارند.»

AFP
تصویر یکی از نوزادان حلیمهAFP

به گفته آقای علاوی «در نهایت تیم پزشکی متخصصان بیمارستان تصمیم گرفتند که زایمان به صورت سزارین انجام شود. بنابراین از طریق سزارین خانم حلیمه نه نوزاد شامل پنج دختر و چهار پسر به دنیا آورد که حال همگی آنها مساعد است.»

این پزشک همچنین افزود: «حال نوزادان مساعد است. آنها در دستگاه نگهداری می‌شوند. وزن نوزادان از نیم کیلو تا ۱ کیلوگرم است.»

به گفته آقای علوی چنین چندقلوزایی‌هایی بسیار به ندرت در جهان اتفاق می‌افتد. بنابر اعلام بیمارستان این ۹ نوزاد هم اکنون به دلیل وزن اندکشان در دستگاه نگهداری می‌شوند. مقام‌های پزشکی مراکش از کار مشترک تیم پزشکی مالی و مراکش تقدیر به عمل آورده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همکلاسی‌های سابق و دوستان فیسبوکی پس از ۵۱ سال فهمیدند دوقلو هستند

شرکت ۱۰۰ کودک دوقلو در جشنواره دوقلوهای کریمه

شارلین، همسر پادشاه موناکو دوقلو بدنیا آورد