دروغ ۱۳ در بلژیک؛ اعلان فیس‌بوکی هزاران نفر را به کنسرت قلابی کشاند

دروغ ۱۳ و کنسرت قلابی در بلژیک
دروغ ۱۳ و کنسرت قلابی در بلژیک Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«هیچ فاصله و مانعی قابل تحمل نیست. اصلا لخت بیایید، همدیگر را ببوسید، کلی حال کنید. بیایید انسانیت را به زندگی خود برگردانیم و تا صبح برقصیم!»

آگهی

هزاران نفر عصر پنجشنبه یکم آوریل (۱۲ فروردین) در بروکسل، پایتخت بلژیک گرد هم آمدند تا در کنسرتی شرکت کنند که از اول قرار نبود برگزار شود و طبعا برگزار هم نشد.

چند روز پیش در یک اعلان فیس‌بوکی گفته شده بود که قرار است روز یکم آوریل صدها دی‌جی مشهور جهان به بلژیک سفر کرده و در پارک «بوا دو لاکامبر» واقع در جنوب بروکسل برنامه اجرا کنند.

آسوشیتدپرس
دروغ ۱۳ و کنسرت قلابی در بلژیکآسوشیتدپرس

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

پس از آن مقامات اعلام کردند که این خبر صحت ندارد و در واقع یک شوخی رایج است که به آن دروغ آوریل یا همان دروغ ۱۳ گفته می‌شود. پلیس نیز در روز ۱۷ مارس با همرسان کردن یک توییت درباره جعلی بودن این خبر هشدار داده بود.

آسوشیتدپرس
دروغ ۱۳ و کنسرت قلابی در بلژیکآسوشیتدپرس

با این حال گروه‌های زیادی از جوانان به محل یاد شده رفتند و به دلیل آن که بر پایه محدودیت‌های کرونایی در بلژیک، چنین تجمعی غیرقانونی بود، نیروهای پلیس در محل مستقر شده و برای متفرق ساختن جمعیت به گاز اشک‌آور و خودرو آب‌پاش متوسل شدند.

آسوشیتدپرس
دروغ ۱۳ و کنسرت قلابی در بلژیکآسوشیتدپرس

برخی از جوانان در جریان درگیری با پلیس، به طرف مأموران سنگ و اشیا دیگر پرتاب کردند. پلیس از بازداشت چهار نفر در برخوردهای شب گذشته بروکسل در این پارک خبر داده است.

آسوشیتدپرس
دروغ ۱۳ و کنسرت قلابی در بلژیکآسوشیتدپرس

در آگهی کنسرت جعلی بروکسل نه تنها هیچ گونه توصیه‌ای به رعایت مقررات کرونایی از جمله ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی نشده بود، بلکه خواسته شده بود که بر عکس این مقررات رفتار شود: «هیچ فاصله و مانعی قابل تحمل نیست. اصلا لخت بیایید، همدیگر را ببوسید، کلی حال کنید. بیایید انسانیت را به زندگی خود برگردانیم و تا صبح برقصیم!»

آسوشیتدپرس
دروغ ۱۳ و کنسرت قلابی در بلژیکآسوشیتدپرس

نیروهای سواره پلیس پس از متفرق شدن جمعیت تا پاسی از شب در منطقه گشت می‌زدند.

بر پایه مقررات کرونایی در بلژیک، اجتماع بیش از ۴ نفر در فضای عمومی ممنوع است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه می‌توان مچ دروغگوها را گرفت؟

کنسرت در دوران کرونا؛ کنسرت «رونالدو ویلزون» و «رونو کپوسون» در پاریس

برگزاری کنسرت ۴ هزار نفری در آلمان برای سنجش میزان انتقال کرونا