«چهره جاودانی مقاومت»؛ شهردار پاریس از لوح یادبود احمد شاه مسعود رونمایی کرد

رونمایی از لوح یادبود احمد شاه مسعود در پاریس
رونمایی از لوح یادبود احمد شاه مسعود در پاریس Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ان هیدالگو، شهردار پاریس در مراسم روز شنبه احمد شاه مسعود را «چهره جاودانی مقاومت» خواند.

آگهی

ان هیدالگو، شهردار پاریس روز شنبه در مراسمی از لوح یادبود احمد شاه مسعود، فرمانده پیشین مجاهدین افغانستان در پایتخت فرانسه رونمایی کرد.

در این مراسم شخصیت هایی از جمله احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود، حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان، رئیس شورای عالی مصالحه ملی این کشور و کلمان بون، وزیر امور اروپایی فرانسه حضور داشتند.

لوح یادبود احمد شاه مسعود در پارک شانزه لیزه واقع در منطقه هشتم پاریس نصب شده است. یکی از رهگذارهای این پارک نیز به نام فرمانده پیشین مجاهدین افغانستان نامگذاری شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شهردار پاریس در مراسم روز شنبه احمد شاه مسعود را «چهره جاودانی مقاومت» خواند. ان هیدالگو افزود که تصویر، سخنان و مبارزه فرمانده پیشین مجاهدین افغانستان نه تنها در این کشور که در پایتخت فرانسه نیز «الهام بخش» بوده است.

وزیر امور اروپایی فرانسه نیز در مراسم روز شنبه بر تعهد کشورش در پاسداری از آزادی ها و دستاوردهای دموکراتیک ۲۰ سال اخیر در افغانستان در شرایط «حساس» کنونی تاکید کرد.

پارک شانزه لیزه در کنار خیابانی معروف به همین نام و در نزدیکی کاخ الیزه، اقامتگاه رئیس جمهوری فرانسه و میدان مشهور کونکورد واقع شده است. شورای شهر پاریس روز ۹ مارس (۱۹ اسفند) به نصب لوح یادبود احمد شاه مسعود رای داده بود.

احمد شاه مسعود از چهره های مبارزه با اشغال افغانستان از سوی اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۸۰ و از رهبران «مقاومت» در برابر حکومت طالبان بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ بود. او دو روز پیش از حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ از سوی گروه القاعده ترور شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پسر احمدشاه مسعود درباره خطر آغاز جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد

فرزند احمد شاه مسعود از توافق «پنهانی» طالبان و آمریکا انتقاد کرد

پسر احمد شاه مسعود، در اندیشه متحد کردن افغانستان علیه طالبان