محرومیت و جریمه های تازه برای سپ بلاتر و ژروم والکه

Sepp Blatter
Sepp Blatter Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فدارسیون جهانی فوتبال طی حکمی جدید اعلام کرد که رئيس پیشین این فدراسیون به دلیل تخلفات مالی باید ۶ سال و ۸ ماه، افزون بر محرومیت پیشین، از فوتبال دور بماند و یک میلیون فرانک سوئیس هم به عنوان جریمه پرداخت کند.

آگهی

سپ بلاتر، رئيس پیشین فدراسیون جهانی فوتبال فیفا با محرومیتی تازه رو به رو شده است.

آقای بلاتر که پیشتر به دلیل تخلفات مالی در سال ۲۰۰۱۵ به ۶ سال محرومیت و دوری از فوتبال محکوم شده بود در حکم تازه‌ای که از سوی فیفا صادر شده به دلیل پرداخت پاداش‌های سخاوت‌مندانه ۲۰ تا ۲۷ میلیون یورویی باید به مدت ۶ سال و ۸ ماه دیگر از فوتبال دور بماند.

محرومیت قبلی این مدیر فوتبالی سوئيسی ۷ ماه دیگر به پایان می‌رسید اما حالا تا حدود ۷ سال دیگر نمی‌تواند به فعالیت‌های فوتبالی باز گردد.

این حکم در حالی صادر شده که بلاتر ۸۵ ساله وضعیت جمسی چندان مناسبی ندارد و چندی پیش پس از یک عمل جراحی حتی مدتی هم در کما بود.

ژروم والکه دبیرکل پیشین فیفا که او هم همراه با بلاتر از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده، در کنار رئيس پیشین خود باید مدت طولانی‌تری از فوتبال دور بماند.

طبق حکم فیفا، آقای والکه هم برای ۶ سال و ۸ ماه دیگر نمی‌تواند فعالیت فوتبالی داشته باشد. فدراسیون جهانی فوتبال، اعلام کرده احکام جدید صادر شده برای این دو مدیر پیشین فیفا به جرایم پیشین اضافه می‌شود. بر این اساس والکه تا سال ۲۰۳۲ و بلاتر تا سال ۲۰۲۸ حق ندارند به فوتبال بازگردند.

همچنین هر دوی این افراد به پرداخت یک میلیون فرانک سوئیس جریمه نقدی نیز محکوم شده‌اند. جریمه‌ای که باید در یک ماه آینده پرداخت شود.

جوزپ سپ بلاتر، در سال ۱۹۹۸برای نخستین بار به ریاست فیفا انتخاب شد و تا سال ۲۰۱۵ در این جایگاه حضور داشت. بلاتر در سال ۲۰۱۵ و چهار روز پس از آنکه برای پنجمین بار به عنوان رئيس فیفا انتخاب شد از سمت خود کناره‌گیری کرد. بازداشت بسیاری از مدیران وقت فیفا به دلیل فساد گسترده و پرداخت رشوه از جمله دلایل اصلی این استعفا بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرونده کیفری علیه رئیس فیفا در سوئیس به جریان افتاد

دادستان پرونده فساد در فیفا از سمت خود کناره‌گیری کرد

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟