قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ غول‌ها سرشاخ می‌شوند

 قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ غول‌ها سرشاخ می‌شوند
Copyright HAROLD CUNNINGHAM / UEFA / AFP
Copyright HAROLD CUNNINGHAM / UEFA / AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیدارهای رفت مرحله نیمه نهایی قرار است اوایل اردیبهشت ماه و احتمالا در یکی از دو تاریخ هفتم و هشتم این ماه برگزار شود.

آگهی

هشت تیم راه‌یافته به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا پس از قرعه‌کشی روز جمعه حریفان خود را در این مرحله شناختند.

به موجب این قرعه‌کشی که طی مراسمی در مقر یوفا واقع در شهر نیونِ سوئیس انجام شد دو تیم بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ ژرمن که هر دو از بخت‌های اول کسب قهرمانی در این دوره به شمار می‌روند به مصاف هم خواهند رفت.

جدال فینالیست‌های فصل قبل

پاریسی‌ها که فصل گذشته برای نخستین بار در تاریخ این باشگاه به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافته بودند در مسابقه نهایی مقابل باواریایی‌ها تن به شکست داده و از تحقق رویایی کسب نخستین قهرمانی بازمانده بودند.

دیدار تماشایی و جذاب میان دو قدرت فوتبال فرانسه و آلمان این‌ بار قرار است در مرحله چهارم نهایی این رقابت‌ها تکرار شود تا یکی از دو مدعی در نهایت از گردونه مسابقات کنار روند.

شاگردان مائوریسیو پوچتینو، مربی کارکشته آرژانتینی که پس از برکناری توماس توخل هدایت پاریسی‌ها را برعهده گرفته در مرحله یک هشتم با نمایشی خیره کننده بارسلونا را از پیش رو برداشته بودند.

مسابقه رفت میان بایرن و پاری‌سن ژرمن شش یا هفتم آوریل در آلمان برگزار خواهد شد و دیدار برگشت در یکی از دو تاریخ ۱۳ یا ۱۴ آوریل در پاریس برگزار خواهد شد.

مصاف شاکردان زیدان و کلوپ

دیدار حساس دیگر این مرحله را دو تیم صاحب‌نام و پرقدرت رئال مادرید و لیورپول انجام خواهند داد. این مسابقه در واقع تکرار فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ است که در نهایت با قهرمانی ماتادورها به پایان رسید.

شاگردان یورگن کلوپ اکنون در مرحله یک چهارم نهایی فصل تازه این رقابت‌‌ها این فرصت را خواهند داشت تا با حذف رئال مادرید انتقام شکست سه سال پیش در دیدار نهایی را بگیرند.

تیم‌های منچسترسیتی و دورتموند که با توجه به مهره‌های ارزشمند و کادر فنی توانمند خود عملکرد خوبی در این فصل داشته و می‌توانند به عنوان پدیدهِ مراحل پایانی مسابقات علاقمندان به فوتبال را غافلگیر کنند در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم خواهند رفت.

یک ستاره ایرانی در میان چهار تیم؟

اما دیداری که برای علاقمندان به فوتبال در ایران می‌تواند از جذابیت خاصی برخودار باشد تقابل میان پورتو و چلسی است.

پورتو که از پرافتخارترین تیم‌های اروپایی در این مسابقات محسوب می‌شود با ستاره ایرانی خود مهدی طارمی پس از حذف یوونتوس به این مرحله راه یافت.

رویارویی با چلسی در این مرحله برای آبی‌پوشان پورتو نمی‌تواند قرعه بدی باشد و یاران مهدی طارمی این فرصت را خواهند داشت تا با حذف شاگردان توماس توخل و راهیابی به نیمه نهایی علاقمندان به فوتبال را باز هم شگفت‌زده کنند.

دیدارهای رفت مرحله نیمه نهایی قرار است اوایل اردیبهشت ماه و احتمالا در یکی از دو تاریخ هفتم و هشتم این ماه برگزار شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یوفا قانون «گل زده در خانه حریف» را لغو کرد

لیگ قهرمانان اروپا؛ خروج همزمان ۲۲ بازیکن در اعتراض به نژادپرستی تاریخ ساز شد

لیگ قهرمانان اروپا؛ بایرن در رم مغلوب لاتزیو شد، پاریس با درخشش امباپه حریف خود را شکست داد