سخنگوی کشتیرانی ایران: یک کشتی تجاری عازم اروپا با شی انفجاری آسیب دید

عکس تزیینی از کشتی کانتینری
عکس تزیینی از کشتی کانتینری Copyright ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی این مقام ایرانی اعلام کرد که این کشتی عازم اروپا بوده است که سایت رهگیری کشتی‌ها می‌گوید کشتی شهرکرد از بندر رجایی ایران به سمت بندر لاذقیه سوریه در حرکت بوده است.

آگهی

علی غیاثیان، سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که «در پی اصابت یک شی انفجاری به کشتی تجاری ایران با نام شهرکرد که روز چهارشنبه ۲۰ اسفند در آب‌های بین‌المللی در دریای مدیترانه رخ داد بخشی از بدنه کشتی دچار آسیب شد.»

وی در گفت‌وگو با سایت نورنیوز افزود که این شناور متعلق به شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی است که از ایران «به مقصد اروپا» در حرکت بوده است.

در حالی این مقام ایرانی اعلام کرد که این کشتی عازم اروپا بوده است که سایت رهگیری کشتی‌ها می‌گوید کشتی شهرکرد از بندر رجایی ایران به سمت بندر لاذقیه سوریه در حرکت بوده است.

در حال حاضر ردیاب این کشتی خاموش است اما طبق آخرین اطلاعات موجود در سایت ردیابی کشتی‌ها، کشتی شهرکرد ایران در تاریخ ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) نزدیک بندر بانیاس سوریه در ۵۵ کیلومتری جنوب بندر لاذقیه حضور داشت.

vesselfinder
تصویر دو روز پیش کشتی شهرکرد ایران در نزدیکی بندر لاذقیه سوریهvesselfinder

سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که «طبق گزارش دریافت شده، پس از اصابت شی انفجاری به بدنه کشتی، آتش‌سوزی مختصری در محل انفجار رخ داد که با تلاش فرمانده و خدمه کشتی مهار شد.»

وی این حمله را «تروریستی» و «دزدی دریایی» توصیف کرد و افزود: «به هیچ یک از خدمه شناور تجاری ایران آسیبی وارد نشده است.»

نورنیوز
خسارت وارد شده به کشتی ایرانینورنیوز

وی در عین حال تصریح کرد که کشتی « شهرکرد» پس از بررسی میزان آسیب‌دیدگی و ترمیم خسارت‌های وارد شده به مسیر خود ادامه می‌دهد.

این شناور طبق نوشته رویترز، از جمله کشتی‌های ایرانی است که تحت تحریم آمریکا قرار دارد و در سال ۲۰۱۹ در لیبی توقیف و بعد رفع توقیف شد.

این اتفاق در حالی رسانه‌ای شده است که روزنامه وال استریت ژورنال روز گذشته نوشته بود که اسرائیل از زمستان سال گذشته تاکنون دست کم ۱۲ کشتی عازم سوریه را اغلب حامل نفت ایران بودند هدف قرار داده است.

از سوی دیگر دو هفته پیش حادثه‌ای برای کشتی خودرو‌بری تحت مالکیت یک فرد اسرائیلی به نام «ام وی هلیوس ری» رخ داد. این کشتی که پس از ترک بندر دمام در عربستان در آب‌های دریای عمان به مقصد سنگاپور حرکت می‌کرد در مسیر حرکت خود ناگهان دچار سانحه شد و چند انفجار در آن صورت گرفت. مقام‌های اسرائیلی، ایران را متهم می‌کنند که مسئول اصلی انفجار در این کشتی است اما ایران این اتهام را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دریاسالار اسرائیلی: حضور نظامی‌مان در دریای سرخ به‌دلیل تهدیدات ایران افزایش یافته است

ابطال گواهی فوت ۹ خدمه کشتی سانچی با رای دادگاه: مفقودالاثر هستند

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود