رسیدگی به پرونده قتل جورج فلوید با انتخاب ۳ عضو هیات‌منصفه دادگاه آغاز شد

جلسه رسیدگی به پرونده قتل جورج فلوید
جلسه رسیدگی به پرونده قتل جورج فلوید Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درک شووین، متهم این پرونده که به قید وثیقه آزاد شده است در جلسه روز سه‌شنبه با دقت از روند انتخاب اعضای هیات منصفه یادداشت بر می‌داشت.

آگهی

رسیدگی به پرونده قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی روز سه شنبه با انتخاب تعدادی از اعضای هیات منصفه دادگاه در مینیاپولیس آغاز شد.

درک شووین، افسر سابق پلیس مینیاپولیس متهم به قتل جورج فلوید در روز ۲۵ مه سال گذشته میلادی (پنجم خرداد سال جاری شمسی) شده است. انتشار ویدئویی از لحظات مرگ جورج فلوید در حالی که درک شووین نزدیک به ۹ دقیقه زانوی خود را بر گردن او فشار می داد موجی از اعتراض ها را در آمریکا و دیگر کشورهای جهان به دنبال داشت.

جمله «نمی توانم نفس بکشم» که آخرین سخن جورج فلوید پیش از مرگ بود به یکی از شعارهای جنبش مبارزه با نژادپرستی در آمریکا تبدیل شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

درک شووین که به قید وثیقه آزاد شده است در جلسه روز سه شنبه با دقت از روند انتخاب اعضای هیات منصفه یادداشت بر می داشت. هر ۹ گزینه عضویت در هیات منصفه دادگاه که در جریان این جلسه به پرسش های دادستانان و وکلای مدافع درک شوودین پاسخ دادند اذعان کردند که از قبل جزئیاتی درباره قتل جورج فلوید شنیده اند.

انتخاب اعضای هیات منصفه دادگاه با توجه پوشش رسانه ای گسترده پرونده قتل جورج فلوید برای دادستانان و وکلای مدافع درک شووین اهمیت زیادی دارد. هر دو طرف تلاش خواهند کرد تا از انتخاب افرادی که به نظر می رسد نظری جانبدارانه درباره قتل جورج فلوید دارند جلوگیری کنند.

در نهایت از ۹ گزینه تنها دو مرد سفیدپوست و یک زن دورگه که یکی از بستگانش مامور پلیس است توانستند با موافقت دادستانان و وکلای مدافع درک شووین به عضویت هیات منصفه درآیند. این در حالی است که هیات منصفه نهایی ۱۴ عضو خواهد داشت.

اعضای هیات منصفه از روز ۲۹ مارس (۹ فروردین) در جلسات دادگاه استدلال های دادستانان و وکلای مدافع درک شووین را خواهند شنید. نظر هیات منصفه و حکم دادگاه احتمالا تا پایان ماه آوریل (اواسط اردیبهشت) اعلام خواهد شد.

یادبود جورج فلوید در شهر مینیاپولیس قرار است روز چهارشنبه بار دیگر به روی عموم گشوده شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک گزارش: نژادپرستی در بریتانیا نهادی و ساختاری نیست

برادر جورج فلوید در کنگره آمریکا: به رنج سیاهپوستان پایان دهید

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها