فیسبوک در ۳ سال آینده ۱ میلیارد دلار برای حمایت از صنعت خبر سرمایه‌گذاری می‌کند

Rick Rycroft
Rick Rycroft Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علاوه بر استرالیا، بسیاری از دولت‌های اروپایی نیز با ایدۀ پرداخت پول از سوی دو غول اینترنتی فیسبوک و گوگل به شرکتهای تولید کننده اخبار موافق هستند.

آگهی

فیسبوک روز چهارشنبه اعلام کرد که مبلغ ۱ میلیارد دلار را ظرف ۳ سال آینده «برای حمایت از صنعت خبر» سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

پیش از این شرکت گوگل نیز در ماه اکتبر خبر از اتخاذ تصمیم مشابهی داده بود.

فیسبوک که در حال حاضر با استرالیا بر سر قانونی درگیر است که شرکت‌های اینترنتی را موظف می‌کند به رسانه‌های خبری در قبال انتشار اخبار آنها پول بپردازند، اعلام کرد که از سال ۲۰۱۸ میلادی تا کنون نیز مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار در صنعت خبر سرمایه‌گذاری کرده است.

علاوه بر استرالیا، بسیاری از دولت‌های اروپایی نیز با ایدۀ پرداخت پول از سوی دو غول اینترنتی فیسبوک و گوگل به شرکت‌های تولید کننده اخبار موافق هستند.

فیسبوک همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرد که پس از توافق با دولت استرالیا برای اصلاح قانون پیشنهادی که امکان مذاکرۀ ناشران خبر با فیسبوک و گوگل بر سر مبالغ پرداخت را ممکن می‌کند، ممنوعیت دسترسی به صفحات خبری در استرالیا را لغو خواهد کرد.

فیسبوک می‌گوید که این اصلاحات به این شرکت امکان می‌دهد تا ناشرانی را که قصد پشتیبانی از آنها دارد را انتخاب کند.

اقدام این شرکت در ممنوعیت انتشار اخبار سایت‌های استرالیایی که باعث شده بود در بحبوحۀ شیوع ویروس کرونا دسترسی به اخبار دولت در موضوع بیماری‌های همه‌گیر، بهداشت عمومی و اورژانس در این شبکه اجتماعی غیرممکن شود، انتقادهای بسیاری را علیه مدیران آن مطرح کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروزی فیسبوک در دادگاه و خوشحالی سهامداران؛ دولت فدرال پرونده دیگری رو می‌کند

فیسبوک محتوای سیاسی را محدود می‌کند

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد