آغاز پخش سریالی مستند که به ادعای اذیت و آزار جنسی توسط وودی آلن می‌پردازد

وودی آلن، کارگردان آمریکایی
وودی آلن، کارگردان آمریکایی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این مستند سریالی به بررسی ادعای دیلن فارو، دختر خوانده میا فارو و وودی آلن مبنی بر آزار جنسی از طرف پدرخوانده‌اش در سن هفت سالگی پرداخته است.

آگهی

پخش مستندی درباره ادعاهای مطرح شده علیه وودی آلن، کارگردان سرشناس آمریکایی مبنی بر اذیت و آزار جنسی دخترخوانده‌اش از طرف او بار دیگر ماجرای جدایی جنجالی وی از میا فارو، شریک زندگی‌اش در اوایل دهه ۱۹۹۰ را در کانون توجه رسانه‌ها قرار داده است.

این مستند سریالی که از شبکه «اچ بی او» پخش می‌شود به بررسی ادعای دیلن فارو، دختر خوانده میا فارو و وودی آلن مبنی بر آزار جنسی از طرف پدرخوانده‌اش در سن هفت سالگی پرداخته است. اکثر شواهد ارائه شده در این مستند سریالی تائید کننده ادعای آزار جنسی دیلن فارو از طرف وودی آلن است.

با این حال وودی آلن ضمن رد مجدد ادعای مطرح شده، این مستند سریالی را «حمله‌ای آراسته به دروغ» توصیف کرد. این کارگردان آمریکایی ادعا می‌کند که دیلن فارو از سوی مادرخوانده اش «مغزشویی» شده تا ادعای اذیت و آزار جنسی علیه او را مطرح کند. دیلن فارو در سال ۲۰۱۸ در مصاحبه‌ای ادعای «مغزشویی» یا «تعلیم» خود برای طرح ادعای اذیت و آزار جنسی علیه پدرخوانده‌اش را رد کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اولین قسمت از مستند سریالی «الن علیه فارو» (Allen v. Farrow) روز یکشنبه پخش شد. وودی آلن برای روایت خود از رویدادهای سال ۱۹۹۲ حاضر به حضور در برابر دوربین این مستند سریالی نشده است.

موضوع ادعای اذیت و آزار جنسی علیه وودی آلن در حالی با پخش مستند سریالی «الن علیه فارو» بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است که از سال ۲۰۱۷ و به دنبال آغاز جنبش «من هم» (MeToo) بسیاری از قربانیان اذیت و آزارهای جنسی سکوت خود را شکستند.

وودی آلن و میا فارو علاوه بر ۱۲ سال زندگی مشترک سابقه همکاری با یکدیگر در بسیاری از فیلم‌های مهم کارنامه هنری خود از جمله «هانا و خواهرانش»، «سپتامبر»، «زلیگ»،‌ «روزگار رادیو»، «رز ارغوانی قاهره»، «داستان‌های نیویورکی» و «جنایت و جنحه» را دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویلیام کلاین، خالق «شبهای بلند و صبح های کوتاه» درگذشت

گزارش ۸۰۰ صفحه‌ای؛ آزار جنسی ۳۱۴ کودک توسط کشیش‌ها و کارکنان کلیسای کاتولیک کلن آلمان

زندان برای مادران یوتیوبر؛ ولاگرهای آمریکایی با دو میلیون فالوور چگونه لو رفتند؟