«به‌نام خدا و توی دروازه»؛ بازتاب‌های درخشش طارمی مقابل رونالدو

Mehdi Taremi
Mehdi Taremi Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ستاره پیشین تیم فوتبال پرسپولیس توانست در نمایشی درخشان در همان ابتدای بازی دروازه یوونتوس تورین را باز کند تا راه برای صعود پورتو به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هموارتر شود.

آگهی

مهدی طارمی به پنجمین بازیکن ایرانی تبدیل شد که در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا گلزنی می‌کند.

مهاجم سابق باشگاه پرسپولیس تهران چهارشنبه شب ۱۷ فوریه و در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات موفق شد دروازه تیم یوونتوس تورین را در همان ابتدای بازی باز کند.

طارمی که برای نخستین بار در ترکیب ثابت پورتو در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا قرار داشت خیلی زود و در ثانیه ۶۲ روی اشتباه بنتانکور مدافع یوونتوس توانست با فرصت‌طلبی دروازه حریف را باز کند. آبی و سفید پوشان پورتو در ابتدای نیمه دوم هم توسط مارگا یک بار دیگر به گل رسیدند تا بازی با نتیجه ۲-۰ ادامه پیدا کند. این اما پایان کار نبود چرا که فدریکو کیزا در دقیقه ۸۳ به زیبایی توانست دروازه پورتو را باز کند تا امید گورخرهای شهر تورین برای پیروزی در بازی برگشت و صعود به مرحله بعد پررنگ‌تر شود.

طارمی با این گل پس از علی دایی، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی و سردار آزمون به پنجمین بازیکن ایرانی تبدیل می‌شود که توانسته در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند. اما طارمی در عین حال نخستین ایرانی است که در مرحله حذفی این رقابت‌ها پایش به گلزنی باز شده است.

از دیگر رکوردهایی که مهدی طارمی دیشب جابه جا کرد می‌توان به سریع‌ترین گل مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا از سال ۲۰۱۳ به بعد بود. در آن سال داوید آلابا مدافع بایرن مونیخ در ثانیه ۲۴ توانسته بود دروازه همین تیم یوونتوس را باز کند تا رکورد سریع‌ترین گل تاریخ مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص دهد.

یکی از واکنش‌های متفاوت به گلزنی زودهنگام طارمی در صفحه توییتر باشگاه پورتو مشاهده شد. جایی که در توییتی به زبان فارسی و با تصویری از طارمی نوشته شد: «به نام خدا و توی دروازه» این توییت خلاقانه و متفاوت از سوی بیش از ۲۵ هزار کاربر توییتری مورد پسند واقع شد و نزدیک ۴ هزار کامنت هم با خود به همراه داشت.

گل زودهنگام طارمی بازتاب گسترده‌ای هم در رسانه‌های ورزشی دنیا با خود به همراه داشت. صفحه اینستاگرامی ۴۳۳ که به صورت تخصصی به موضوعات فوتبالی می‌پردازد و نزدیک ۳۵ میلیون هم دنبال‌کننده دارد بلافاصله پس از گلزنی طارمی پوستری از او طراحی و منتشر کرد.

اما یکی دیگر از واکنش‌های متفاوت به گلزنی طارمی در روزنامه ترکیه‌ای حریت مشاهده شد. این روزنامه با تیتر «بازیکن فراری ریزه اسپور به یوونتوس گل زد» به گل دقیقه ۲ بازیکن شماره ۹ ایرانی پرداخت.

طارمی که در ابتدای فصل ۲۰۱۶-۱۷ به تیم فوتبال ریزه اسپور ترکیه پیوسته بود، بلافاصله از عقد قرارداد با این باشگاه پشیمان شد و به پرسپولیس بازگشت. حضور طارمی در ترکیه با کودتای نافرجام علیه اردوغان همراه شد و این بازیکن خیلی زود تصمیم خود را تغییر داد و به ایران بازگشت. باشگاه ریزه اسپور در ادامه از طارمی و پرسپولیس شکایت کرد و این بازیکن به مدت ۴ ماه از بازی محروم و پرسپولیس هم از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد.

طارمی پس از پایان محرومیتش به قطر رفت و پس از بازی در تیم الغرافه قطر در ابتدای فصل پیشین، به تیم ریوآوه پرتغال پیوست. درخشش او در این تیم میانه جدولی سبب شد تا پورتو با طارمی قرارداد امضا کند. این بازیکن ملی‌پوش پس از نیمکت نشینی در هفته‌های ابتدایی به تدریج خود را به ترکیب اصلی تیم تحمیل کرد و با ادامه درخشش به یکی از اصلی‌ترین بازیکنان سفید و آبی پوشان شهر پورتو تبدیل شده است.

عمر مومنی، کاریکاتوریست مشهور فوتبالی، پیش از آغاز مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، در تصویری ۱۶ بازیکن از ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در کنار یکدیگر به تصویر کشید که طارمی به نمایندگی از پورتو در کنار ستارگانی چون لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و کیلین امباپه دیده می‌شود.

طارمی و هم‌بازی‌هایش حالا باید سه هفته دیگر در تورین به مصاف یوونتوس بروند تا برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با سفید و سیاه‌پوشان پوشان شهر تورین به رقابت بپردازند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ طارمی بار دیگر مقابل رونالدو بازی می‌کند

لیگ قهرمانان اروپا؛ بایرن در رم مغلوب لاتزیو شد، پاریس با درخشش امباپه حریف خود را شکست داد

جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس؛ مربی که در کلاس معرفت به بازیکنان تیم ملی نمره صفر داده بود