آنکارا مدعی کشته شدن ۱۳ شهروند ترک توسط شبه‌نظامیان کرد در شمال عراق شد

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ترکیه می‌گوید ۱۳ شهروندش توسط شبه نظامیان کرد در مرز عراق و ترکیه کشته شده‌اند. آنکارا مدعی است این جنازه‌ها را در عملیاتی پیدا کرده که علیه گروه پ‌ک‌ک ترتیب داده است.

آگهی

وزارت دفاع ترکیه ادعا کرد که اجساد ۱۳ شهروند این کشور را که پیشتر توسط شبه نظامیان کرد ربوده شده بود در یک غار در شمال عراق پیدا کرده است.

حلوسی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه ۱۴ فوریه با اعلام این مطلب گفت: «قربانیان با اصابت گلوله کشته شده‌اند و در منطقه گارا در نزدیکی مرز ترکیه و عراق پیدا شدند.»

آقای آکار همچنین تاکید کرد جان‌باختگان این ماجرا در پی عملیات ارتش ترکیه علیه حزب کردستان عراق پیدا شده‌اند. بنا به اعلام وزارت دفاع ترکیه در این عملیات ۴۸ شبه نظامی پ‌کا‌کا هم کشته شده‌اند.

آنکارا جزئیاتی در خصوص هویت کشته‌شدگان ارائه نکرده اما اعلام کرده که در این عملیات ۳ نظامی ترک کشته و ۳ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. گروه پ‌کا‌کا هنوز واکنشی در این رابطه نداشته است.

ترکیه مدعی است در این عملیات مقادیری سلاح و مهمات نیز کشف و ضبط شده است.

درگیری‌های دولت ترکیه و پ‌کا‌کا که از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود از سال ۱۹۸۴ تا کنون باعث کشته شدن هزاران نفر در این منطقه شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چهار سرباز ترکیه در حمله پ‌کاکا کشته شدند

پیشروی سربازان ترکیه به سوی مواضع پ‌کا‌کا در شمال عراق

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین