پسر ۱۲ ساله‌ با سود ۴۳٪ در بورس؛ نماد تجارت خرده‌فروشی در کره جنوبی

بورس کره‌جنوبی
بورس کره‌جنوبی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک پسربچه ۱۲ ساله با کسب درآمد چشمگیر در بازار سهام کره جنوبی به نمادی از موفقیت در تجارت خرد در این کشور بدل شده است.

آگهی

یک پسربچه ۱۲ ساله با کسب درآمد چشمگیر در بازار سهام کره جنوبی به نمادی از موفقیت در تجارت خرده‌فروشی در این کشور بدل شده است.

او در آوریل گذشته از مادرش خواست یک کد سهام با مبلغ اولیه ۲۵ میلیون ین (معادل ۲۲ هزار و ۴۰۰ دلار) برایش باز کند. این زمانی بود که بازار بورس کره‌جنوبی تازه داشت از بزرگترین افت یک دهه اخیر خود کمر راست می‌کرد.

«کوون جون» که در این موقعیت سوار بر پیکان رشد سهام‌ها شد، می‌گوید: «من واقعا والدین‌ام را مجاب کردم چرا که به کارشناس تلویزیونی اعتقاد داشتم وقتی می‌گفت این از فرصت‌هایی است که یک بار در هر ده سال ممکن است رخ دهد.»

این پسر نوجوان که الگوی خود را وارن بافت، سرمایه‌گذار و میلیاردر آمریکایی، می‌داند اضافه کرد: «می‌خواهم به جای تجارت روزانه و بازار کوتاه‌مدت بر سرمایه‌گذاری بلند مدت و با چشم‌انداز ۱۰ تا ۲۰ ساله تمرکز کنم و امیدوارم با این کار بازده خودم را به حداکثر برسانم.»

او در جریان فعالیت خود در بورس، سهام‌های سامسونگ، هیوندای و کاکائو کورپ (بزرگترین اپلیکیشن پیام‌رسان کره‌جنوبی) را خریداری کرده است.

سرمایه‌گذاران تازه‌کار همچون کوون جون که مقادیر بالایی بر سهام شرکت‌های الکترونیکی و دیجیتالی می‌کنند، تجارت مبتنی بر بازار خرده‌فروشی را رونق می‌دهند.

مطابق آمار سرمایه‌گذاران تجارت خرده‌فروشی که اکثرشان را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، صاحب بیش از دو سوم ارزش کل معاملات سهام کره جنوبی هستند. این آمار در سال ۲۰۱۹ کمتر از ۵۰ درصد بود.

اقبال به سرمایه‌گذاری در بورس در میان قشر کم سن و سال با وقوع همه‌گیری کرونا شدت گرفته است.

شرکت کیووم سکیوریتیز، یکی از کارگزاری‌های سهام بورس کره، می‌گوید حدود ۷۰ درصد از ۲۱۵ هزار کد فعالی که اختصاص به خردسالان دارد از ژانویه ۲۰۲۰ به این سو گشوده شده‌اند.

اقبال نوجوانان به بازار سهام در حالی است که بسیاری در کره جنوبی نسبت به ضرورت تحصیلات عالی برای داشتن شغل خوب ابراز تردید می‌کنند. از هر ۴ جوان کره‌ای یک نفر در حال حاضر بیکار است، امری که با توجه به میزان بالای تحصیلکرده بودن این قشر، پرسش‌هایی پیرامون ضرورت داشتن تحصیلات بالا برای یافتن شغل را برانگیخته است.

کوون جو می‌گوید: «به جای اینکه به مدارس خوبی مانند دانشگاه ملی سئول بروم ترجیح می‌دهم یک سرمایه‌گذار بزرگ بشوم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وارث امپراطوری سامسونگ به اتهام دستکاری در قیمت سهام و حسابرسی بازداشت می‌شود

واکنش مثبت بازارهای آسیایی به افزایش نرخ بهره در آمریکا

سرمایه گذاران بزرگ پس از ۳۰ سال دوباره عاشق بازار سهام ژاپن شده‌اند، چرا؟