کلاه‌برداری که رمز کیف ۶۰ میلیون دلاری بیت‌کوین خود را به پلیس نمی‌گوید

bitcoin
bitcoin Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستان شهر کمپتن در ایالت باواریا آلمان می‌گوید کلاهبرداری که بیش از ۶۰ میلیون دلار در حساب بیت کوین خود پول دارد، از اعلام رمز کیف پولش امتناع می‌کند و پلیس هم نتوانسته قفل آن‌را بشکند.

آگهی

چه از بیت کوین متنفر باشید و یا از طرفداران سفت و سخت این ارز دیجیتال باشید یک واقعیت در موردش تغییر نخواهد کرد و آن‌هم امن بودن این واحد پول مجازی است.

درست است که افراد بی‌شماری هر روز به دلیل فراموش کردن رمز عبور خود، پول‌های بسیاری را از دست می‌دهند و دیگر نمی‌توانند به حساب بیت‌کوین خود دسترسی پیدا کنند، اما این بدان معنا نیست که افراد دیگر و حتی پلیس می‌توانند به کیف پول شما دست یابند.

تازه‌ترین مورد از این ماجرا به داستان کلاه‌بردار آلمانی مربوط می‌شود که پلیس نتوانسته گذرواژه حساب بیت‌کوین او را پیدا کند.

این مرد به دلیل نصب مخفیانه یک نرم‌افزار روی رایانه‌های دیگر که بیت‌کوین استخراج می‌کرد، به دو سال زندان محکوم شده و در طول این مدت این ارز مجازی به شدت رشد کرد و در ماه ژانویه به رکورد ۴۲ هزار دلار رسید. این مرد جوان که با کلاه‌برداری توانسته بود حدود ۶۰ میلیون یورو به جیب بزند، حالا از اعلام رمز عبور حساب بیت‌کوین خود امتناع می‌ورزد.

او در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ واحد بیت‌کوین در حساب خود دارد که ارزش آن چیزی بالغ بر ۶۰ میلیون دلار است. پلیس اما تاکنون نتوانسته قفل حساب او را بشکند و کلاهبردار زندانی هم با پلیس همکاری نمی‌کند.

سباستین مورر دادستان آلمانی شهر کمپتن در ایالت باواریا در این خصوص به خبرگزاری رویترز می‌گوید: «ما نتوانستیم گذرواژه حساب او را پیدا کنیم. خود او هم پاسخی نمی‌دهد. نمی‌دانیم شاید هم واقعا رمز عبورش را فراموش کرده است.»

هرچند این کلاه‌بردار با پلیس همکاری نکرده اما مقام‌های قضایی آلمان اطمینان داده‌اند که او امکان دسترسی به ۱۷۰۰ واحد بیت‌کوین را نخواهد داشت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یکی از اعضای پیشین «فراکسیون ارتش سرخ» پس از ۳۰ سال توسط پلیس آلمان دستگیر شد

پایان تعطیلی چندین ساعته فرودگاه هامبورگ؛ گروگان‌گیر تسلیم پلیس آلمان شد

نقض امنیتی در دست بررسی؛ چگونه یک فرد در برلین توانست صدراعظم آلمان را در آغوش بگیرد