سومین شب اعتراض‌ها در هلند؛ پلیس نزدیک به ۲۰۰ نفر را بازداشت کرد

اعتراض‌های دوشنبه شب در هلند
اعتراض‌های دوشنبه شب در هلند Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعتراض‌های خشونت بار در شهرهای هلند جدی‌ترین شورش‌های شهری در این کشور طی چهار دهه گذشته محسوب می‌شود.

آگهی

پلیس هلند روز سه شنبه اعلام کرد که در مجموع ۱۸۴ نفر را در جریان سومین شب ناآرامی ها در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بازداشت کرده است.

اعتراض های خشونت بار در شهرهای هلند که دوشنبه شب برای سومین شب پیاپی ادامه یافت جدی ترین شورش های شهری در این کشور طی چهار دهه گذشته محسوب می شود. معترضان در بسیاری از شهرهای هلند از جمله روتردام، آمستردام و لاهه شیشه ویترین مغازه ها را شکستند و تعدادی از خودروها را نیز به آتش کشیدند.

این اعتراض ها شنبه شب همزمان با اجرای مقررات منع رفت و آمد شبانه در هلند در راستای مقابله با شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» آغاز شد. این برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم است که مقررات منع تردد شبانه در هلند به اجرا گذاشته می شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دولت هلند رفت و آمد شهروندان از ساعت ۲۱ شب تا ساعت ۴:۳۰ صبح روز بعد را ممنوع کرده است.

پلیس هلند روز سه شنبه در حالی از بازداشت نزدیک به ۲۰۰ نفر در جریان اعتراض های شب قبل خبر داد که ۲۵۰ نفر نیز یکشنبه شب بازداشت شده بودند. مارک روته، نخست وزیر هلند روز دوشنبه اعتراض های خشونت بار در شهرهای این کشور را «خشونت های جنایی» خوانده بود.

نخست وزیر هلند همچنین گفته بود که «۹۹ درصد» مردم کشورش از محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع بیماری «کووید ۱۹» حمایت می کنند.

تاکنون بیش از ۹۵۰ هزار مورد ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در هلند شناسایی شده است. از این تعداد بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مامور پلیس هلند هنگام نظارت بر اجرای محدودیت‌های کرونایی چاقو خورد

انفجار در نزدیکی مرکز تست کرونا در شمال هلند؛ تحقیقات پلیس آغاز شد

دانشمندان هلندی: مصونیت از کرونا فقط شش ماه طول می‌کشد