استعفای نمایندۀ ملکه بریتانیا در کانادا پس از شکایت کارکنان از سوء رفتارهای او

Moises Castillo
Moises Castillo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیش از ۱۰ نفر از کارکنان بخش عمومیِ کنونی یا پیشین این دفتر اعلام کردند که خانم پایت آنها را کوچک می‌شمارد، سرزنش می‌کند یا در ملاء عام تحقیر می‌کند. آنها همچنین آسونتا دی لورنزو منشی خانم پایت و دوست قدیمی او را نیز متهم به «قلدری» کردند.

آگهی

جولی پایت، فرماندار کل کانادا و نمایندۀ رسمی ملکه الیزابت دوم در این کشور، روز پنج‌شنبه در پی انجام تحقیقاتی مستقل دربارۀ سوء رفتار او و آسونتا دی لورنزو، مسئول دفترش با دیگر کارمندان دولت، استعفا داد.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ماه‌های اخیر تنش‌هایی در دفتر رسمی من در اتاوا ایجاد شده بود که از این بابت متاسفم. اگرچه در این باره هیچ شکایت رسمی نشده، اما هنوز هم طرح چنین ادعاهایی را جدی می‌دانم و استعفا می‌دهم. من به این نتیجه رسیدم که به نفع کشورمان و نشان دادن صداقتم در قابل نهادهای دموکراتیکمان است که یک فرماندار کل جدید انتخاب شود.»

چند رسانه محلی روز پنج‌شنبه گزارش دادند که نتیجه تحقیقات انجام شده، شوکه کننده بوده است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نیز ضمن پذیرش درخواست استعفای فرماندار کل کانادا اعلام کرد: «همۀ کارمندان دولت کانادا حق دارند در یک محیط امن و سالم کار کنند و ما همیشه این مسئله را بسیار جدی می‌گیریم. این فرصتی برای بازسازی تیم فرمانداری کل با هدف رفع نگرانی‌هایی است که کارمندان در جریان تحقیق مطرح کرده‌اند.»

آقای تردو ریچارد واگنر، رئیس دیوان عالی کشور را موقتا عهده‌دار مسئولیت‌هایی کرد که تا کنون خانم پایت برعهده داشت و افزود: «پیشنهادی برای جایگزینی خانم پایت به ملکه الیزابت دوم ارائه و نتیجه آن اعلام خواهد شد.»

دولت در ماه ژوئیه دستور داد تا تحقیقاتی مستقل درباره شکایت مطرح شده علیه آزار و اذیت‌های خانم پایت و منشی انجام شود. این تحقیقات پس از آن آغاز شد که شبکه خبری «سی‌بی‌سی» کانادا گزارش‌هایی را به شهادت افراد ناشناس، از رفتارهای آزاردهندۀ این دو نفر پخش کردند؛ گزارش‌هایی که نشان دهنده بدرفتاری و خشونت لفظی خانم پایت و مسئول دفتر او با دیگر کارکنان بود.

در جریان این تحقیقات، بیش از ۱۰ نفر از کارکنان بخش عمومیِ کنونی یا پیشین این دفتر اعلام کردند که خانم پایت آنها را کوچک می‌شمارد، سرزنش می‌کند یا در ملاء عام تحقیر می‌کند. آنها همچنین آسونتا دی لورنزو منشی خانم پایت و دوست قدیمی او را نیز متهم به قلدری کردند.

خانم پایت که ۵۷ سال داشت، چهارمین زنی بود که به نمایندگی از الیزابت دوم در کانادا ایفای وظیفه می‌کرد. منشی او نیز در پی این حادثه از سمت خود استعفا داد.

کانادا کشوری پادشاهی است و الیزابت دوم، ملکه بریتانیا رهبر کشور کانادا و کشورهای مشترک‌المنافع محسوب می‌شود.

انتشار گزارش سوء رفتارهای خانم پایت باعث شد که حزب مخالف دولت در کانادا بار دیگر خواستار بازبینی در سیستم اداره این کشور شود و سودمندیِ «عملکردی منسوخ شده را که در دموکراسی جایی ندارد» زیر سوال ببرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکایت کارگران بازنشسته کره‌ای از میتسوبیشی؛ هزاران یورو از اموال شرکت ژاپنی مصادره می‌شود

چرا زنان مجبور به تحمل بیشترین فشار روانی در خانه هستند؟

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند