رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا: کار ما با گاز طبیعی در بخش انرژی تمام شده

رئيس بانک سرمایه‌گذاری اروپا
رئيس بانک سرمایه‌گذاری اروپا Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فقط نیروگاه‌هایی که انتشار کازگربنیک‌شان زیر ۲۵۰ گرم به‌ازای تولید هر کیلووات برق باشد از حمایت‌های مالی این نهاد بهره‌مند خواهند شد.

آگهی

رئيس بانک سرمایه‌گذاری اروپا اعلام کرد کشورهای اروپایی باید تصدیق کنند که تأمین انرژی ما در آیندهٔ نزدیک دیگر به سوخت‌های کربنی و از جمله به گاز طبیعی وابسته نخواهد بود.

دکتر ورنر هویر، در نشستی خبری گفت: «روراست بگویم، کار ما با گاز طبیعی تمام شده است.» و افزود: ‌«بدون پایان دادن به استفاده از سوخت‌های فسیلی امکان ندارد به اهداف زیست‌محیطی خود برسیم.»

این درحالی است که کمیسیون اروپا استفاده از گاز را برای برخی اعضایش مجاز شمرده تا آنها بتوانند وابستگی بخش‌ انرژی‌شان را به زغال‌سنگ و نفت، به‌مرور کم کنند.

بانک سرمایه‌گذاری اروپا اعلام کرده است که تاپایان سال جاری میلادی هرگونه تأمین مالی زیرساخت‌های انرژی وابسته به سوخت‌های فسیلی را تمام خواهد کرد و فقط نیروگاه‌هایی که انتشار کازگربنیک‌شان زیر ۲۵۰ گرم به‌ازای هر کیلووات برق باشد از حمایت‌ این نهاد بهره‌مند خواهند شد.

بانک سرمایه‌گذاری اروپا قصد دارد ۵۰ درصد از فعالیت خود را به حمایت از پایایی زیست‌بوم و آب‌وهوا اختصاص دهد و تا سال ۲۰۳۰ در این حوزه ۱ تریلیون یورو سرمایه‌گذاری کند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

گرچه در ابتدای سال ۲۰۲۰ بزرگترین چالش این بانک برکیست محسوب می‌شد اما بحران کووید-۱۹ این دیدگاه را تغییر داد. با این وجود، مسئولان بانک سرمایه‌گذاری اروپا معتقدند که بحران کنونی نباید مانع از مبارزه با بحران بلندمدت و خطرناک محیط زیست و تغییرات آب‌وهوایی شود.

هدف اتحادیه اروپا آن است که تا سال ۲۰۵۰ میلادی انتشار گازهای گلخانه‌ای را به صفر برساند و به این منظور می‌باید طبق زمان‌بندی تعیین‌شده تا سال ۲۰۳۰ نزدیک ۵۵ درصد از انتشار این گازها کم شده باشد.  

بانک سرمایه‌گذاری اروپا (EIB ) بانک اتحادیه اروپاست و مالکان آن ۲۸ کشور عضو این اتحادیه هستند. این نهاد همزمان یک بانک و یک موسسه اروپایی است که از رشد اقتصادی،‌ استخدام، همزیستی‌ و نیز بهبود محیط زیست حمایت می‌کند. بانک سرمایه‌گذاری اروپا بزرگترین نهاد عمومی اعطاکننده وام در جهان به‌شمار می‌رود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا: نمی‌توانیم به خاطر ایران ریسک کنیم

رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا: نمی‌توانیم در ایران سرمایه‌گذاری کنیم

بانک سرمایه‌گذاری اروپا از حمایت شرکت‌های اروپایی در ایران «طفره» می‌رود