افشاگری جنسی ورزشکار زن یونانی؛ مسئول متهم در فدراسیون برکنار می‌شود

سوفیا بکاتورو
سوفیا بکاتورو Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانم بکاتورو که اکنون ۴۳ ساله و مادر دو فرزند است، روز پنجشنبه نام فرد آزاردهنده را فاش نکرد اما گفت که او همچنان در فدراسیون «مقام بالایی» دارد.

آگهی

فدراسیون قایقرانی یونان از یکی از مسئولان خود که متهم به آزار جنسی قهرمان ورزشی پیشین این کشور است، خواست از سمت خود استعفا بدهد.

سوفیا بکاتورو که یکی از مدال‌آورترین ورزشکاران یونانی در رشته قایقرانی بادبانی است، روز پنجشنبه فاش کرده بود که یکی از مسئولان فدراسیون قایقرانی کشورش در زمانی که او ۲۱ ساله بوده در اتاق هتلی او را مورد خشونت و آزار جنسی قرار داده است. این ورزشکار در آن زمان مشغول تست دادن برای بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی بود.

اپلیکیشن یورونیوز را از اپل استور دانلود کنید

فدراسیون قایقرانی یونان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از این مقام مسئول خود خواسته تا «سریعا» استعفا بدهد.

خانم بکاتورو که اکنون ۴۳ ساله و مادر دو فرزند است، روز پنجشنبه نام فرد آزاردهنده را فاش نکرد اما گفت که او همچنان در فدراسیون «مقام بالایی» دارد.

سوفیا بکاتورو که قرار است این هفته با یک وکیل در این زمینه مشورت کند، گفته در زمانی که این اتفاق افتاده، سکوت کرده چون نمی‌خواسته مانعی برای فعالیت ورزشی و پیشرفتش به وجود بیاید. وی همچنین گفته بود که پدر و مادرش هم در صورت اطلاع از این رویداد مانع ادامه فعالیت او می‌شدند.

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان و چند مقام دیگر دولت او از این ورزشکار به خاطر افشای آزار جنسی تقدیر کردند.

سوفیا بکاتورو یکی از مدال‌آورترین قهرمانان ورزشی در یونان است. او در مسابقات المپیک آتن در سال ۲۰۰۴ مدال طلای جهان و چهار سال بعد از آن در پکن در رشته قایقرانی بادبانی کلاس ۴۷۰ برنز گرفت. وی همچنین افتخارات دیگری از جمله چهار مدال طلا در مسابقات جهانی و دو مدال در مسابقات قهرمانی اروپا در همین رشته به دست آورده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر یونان از ورزشکار زن به خاطر افشای آزار جنسی تقدیر کرد

سوء استفاده جنسی در پاتیناژ فرانسه؛ رئیس فدراسیون ورزش‌های روی یخ استعفا داد

رسوایی سوء استفاده جنسی در فوتبال زنان افغانستان؛ اینفانتینو انتقادات را رد کرد