سامسونگ از سه گانه گلکسی اس۲۱ با قیمتی ارزان‌تر رونمایی کرد

گوشی های گلسی اس۲۱
گوشی های گلسی اس۲۱ Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بلاکارد درباره گوشی‌های جدید گفت که گلکسی اس۲۱ و گلکسی اس۲۱ پلاس برای هر کسی که می‌خواهد یک گوشی کامل با «قیمت قابل دسترسی‌تر نسبت به سال گذشته» داشته باشد طراحی شده است. اما این گوشی‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و با چه قیمتی عرضه می‌شوند؟

آگهی

سامسونگ روز گذشته از سه گوشی هوشمند سری گلکسی اس‌۲۱ رونمایی کرد که شامل گلکسی اس‌۲۱، گلکسی اس‌۲۱ پلاس و گلکسی اس۲۱ اولترا است.

رویداد معرفی این سه گوشی هوشمند «به حماسه روزانه خوش آمدید» نام گرفته بود چرا که این شرکت کره‌ای معتقد است که ایده‌های سامسونگ هر روز می‌تواند حماسی باشند.

طبق گزارش رسانه‌های حوزه فن‌آوری، همانطور که انتظار می‌رفت این سه دستگاه گوشی هوشمند دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را با گوشی‌ها قبلی سری اس متمایز می‌کند به‌طوریکه گوشی گلکسی اس۲۱ اولترا با قلم اس S Pen کار می‌کند در حالیکه در گذشته تنها گوشی‌هایی سری گلکسی نوت مجهز به قلم‌اس بودند.

معرفی گوشی‌های جدید بخشی از چرخه اعلام منظم محصولات سامسونگ در این حوزه است که با توجه به برگزار نشدن کنگره جهانی موبایل در بارسلون، امسال معرفی محصولات جدید کمی زودتر اتفاق افتاد. سامسونگ در فوریه ۲۰۲۰ در سانفرانسیسکو سری اس۲۰ شامل گلکسی اس۲۰، گلکسی اس۲۰ پلاس و گلکسی اس۲۰ اولترا را معرفی کرده بود. سپس گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا در اوت سال ۲۰۲۰ معرفی شدند.

درو بلاکارد، نایب رییس مدیریت محصولات سامسونگ الکترونیک آمریکا گفت که در طول ماه‌های نخست پس از عرضه سری اس۲۰ و نوت ۲۰ گوشی‌های اولترا در هر سری بالاترین درصد فروش سامسونگ را تشکیل دادند.

بلاکارد درباره گوشی‌های جدید گفت که گلکسی اس۲۱ و گلکسی اس۲۱ پلاس برای هر کسی که می‌خواهد یک گوشی کامل با «قیمت قابل دسترسی‌تر نسبت به سال گذشته» داشته باشد طراحی شده است. قیمت‌های گلکسی اس۲۱ با ۷۹۹.۹۹ دلار و گلکسی اس۲۱ پلاس با ۹۹۹.۹۹ دلار در بازار آغاز می‌شود و بنا بر امکانات درخواستی تغییر پیدا می‌کند. قیمت پایه گوشی گلکسی اس۲۰ در سال گذشته ۹۹۹ دلار و گلکسی اس۲۰ پلاس ۱۱۹۹ دلار بود. حتی سری اولترا نیز نسبت به سال گذشته قیمت کمتری دارد و در بازار قیمت آن با رقم ۱۱۹۹.۹۹ آغاز می‌شود. قیمت اولترای گلکسی اس۲۰ سال گذشته ۱۳۹۹ دلار بود.

سامسونگ در تبلیغات گوشی‌های جدید خود از هنرمندان گروه پاپ بی‌تی‌اس که شهرتی جهانی پیدا کرده‌اند بهره برده است.

یکی از هنرمندان گروه کره‌ای ب‌تی‌اس

ویژگی‌های اصلی گلکسی اس۲۱ و گلکسی اس۲۱ پلاس

هر دو مدل از دوربین‌های سه‌گانه به طور ردیفی بهره می‌برند که از نسل پنجم 5G شبکه تلفن همراه پشتیبانی می‌کند. نمایشگر هر دو دستگاه مسطح است و البته نمایشگر کوچکتری نسبت به مدل اولترا دارند. اندازه نمایشگر در نسخه اصلی ۶.۲ اینچ است و در نسخه پلاس کمی بزرگتر و ۶.۷ اینچ است. رزولوشن هر دو گوشی برابر با ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. سامسونگ مدعی است که نمایشگر گوشی‌های جدید نور آبی را کنترل می‌کند تا شب هنگام کمترین نور آبی را منتشر کنند که کمتر به چشم‌ها آسیب وارد شود.

اما رنگ بندی گلکسی اس۲۱ شامل فانتوم بنفش، صورتی، سفید و خاکستری است و این رنگ بندی در مدل پلاس شامل فانتوم مشکی، صورتی و نقره‌ای می‌شود.

وزن نسخه اصلی پرچمدار این خانواده از گوشی‌ها ۱۷۱ گرم است و نسخه پلاس آن ۲۰۲ گرمی است.

در گوشی گلکسی اس۲۱ از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ استفاده شده است که عمر باتری را بیشتر می‌کند و می‌تواند نسل پنجم شبکه تلفن همراه را پشتیبانی کند.

سامسونگ مدعی است که دوربین‌های سری گلکسی اس۲۱ می‌تواند در طول شب و تاریخی نیز عکس بگیرد و ویدئو ضبط کند. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی است و همراه آن یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری و همچنین دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی نیز وجود دارد. علاوه بر این یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی هم برای این دو مدل تعبیه شده است.

گلکسی اس۲۱ اولترا چه ویژگی‌هایی دارد

AP
گوشی گلکسی اس۲۱ اولتراAP

نمایشگر مدل اولترا ۶.۸ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است. تراشه این گوشی اگزینوس ۲۱۰۰ یا اسنپدراگون ۸۸۸ است. بخشی از رم این گوشی برای احراز هویت و امنیت بیشتر گوشی در نظر گرفته شده است. اما مجهز بودن این گوشی به قلم‌اس، یکی از ویژگی‌های متفاوت آن است.

مدل پایه گلکسی اس۲۱ اولترا ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد اما نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی با قیمتی بالاتر نیز به بازار عرضه می‌شود. وزن این گوشی ۲۲۸ گرم است و کمی سنگین‌تر از گوشی اس۲۰ اولترا است.

این گوشی به مجموعه‌ای دوربین‌های پیشرفته مجهز است به طوری که دوربین اصلی سنسوری دستگاه ۱۰۸ مگاپیکسلی است. یک دوربین اولترا واید ۱۲ پیکسلی نیز این گوشی دارد که میدان دید آن ۱۲۰ درجه است. این گوشی دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگنمایی ۳ و ۱۰ برابری نیز دارد. دوربین سلفی گوشی نیز مجهز به رزولوشن ۴۰ مگاپیکسلی است.

از نظر ضبط ویدئو نیز این گوشی گزینه‌های پیشرفته‌تری نسبت به گوشی نسل قبلی خود دارد.

این مدل رنگ‌های فانتوم مشکی و نقره‌ای دارد و به مانند دو مدل دیگر ۲۹ ژانویه در بازار عرضه می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رونمایی از گلکسی اس‌۲۴؛ گوشی مجهز به هوش مصنوعی سامسونگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

نتایج یک تحقیق جدید: گوشی‌های اندرویدی از شما جاسوسی می‌کنند

رونمایی بهاره مایکروسافت و گوگل؛ نسخه جدید ویندوز ۱۰ و اندروید ۱۲ چه ویژگی‌هایی دارند؟