رویارویی با بازار جدید خودرو؛ رنو۵ به بازار برمی‌گردد

برنامه خودروسازی رنو برای رویارویی با دگرگونی بازار؛ بازگشت رنو ۵
برنامه خودروسازی رنو برای رویارویی با دگرگونی بازار؛ بازگشت رنو ۵ Copyright -/AFP or licensors
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برنامه صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیون یورویی رنو، نگرانی بزرگ‌ترین سندیکای کارگری فرانسه (س‌ژت) را نسبت به احتمال در خطر افتادن شغل کارگران برانگیخته است.

آگهی

گروه خودروسازی رنو فرانسه روز پنجشنبه از برنامه جدید خود برای رویارویی با دگرگونی‌های بازار اتومبیل تا سال ۲۰۲۵ میلادی رونمایی کرد.

رنو در سال‌های اخیر بسیاری از بازارهای خود را از دست داده و به‌دلیل ناتوانی از ارائه محصولات همپای رقبا، به شدت درگیر بحران است. رنو می‌گوید استراتٰژی جدید این گروه بر مبنای اولویت کیفیت بر کمیت بنا شده است.

لوکا دو مئو، مدیرعامل رنو در مراسمی در سوئیس اعلام کرد این گروه خودروسازی براساس طرح استراتژیک خود در ۵ سال آینده ۲۴ مدل جدید را وارد باز می‌کند. قرار است ۱۰ خودروی الکتریکی در تمامی شرکت‌های وابسته به رنو تولید شود.

رنو روز پنجشنبه برای نخستین بار مدل جدید خودروی پرآوازه رنو۵ را به نمایش گذاشت. قرار است رنو۵ جدید الکتریکی و با قیمت ارزان برای «همه» در دسترس باشد.

براساس برنامه میان مدت رنو، این گروه تصمیم دارد در سال‌های آینده به قطب ساخت خودروهای با فناوری پیش رفته بدل شود و با همکاری با شرکت گوگل، ۳۵ درصد از تولیدات خود را به خودرهای هیبریدی و ۳۰ درصد را به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد.

همزمان دو زیر مجموعه رنو یعنی لادا (روسیه) و داسیا (رومانی) انواع خودروهای تولیدی خود را از ۱۸ به ۱۱ مدل کاهش می‌دهند. قرار است سرمایه گذاری بیشتری روی مدل‌ها بهینه‌سازی شده لادا نیوا و داستر، دو خودروی شاسی بلند گروه در روسیه و رومانی انجام شود.

رنو پیش می‌کند در سال‌های آینده قیمت هر خودرو به‌طور متوسط ۷۰۰۰ یورو افزایش یابد. براین اساس این گروه فرانسوی تصمیم دارد احتمالا یک کارخانه بزرگ جدید را احتمالا در شمال فرانسه راه‌اندازی کند.

در حالی‌که رنو برنامه نوآورانه و بلندپروازنه خود را در خط تولید اعلام کرده است، این شرکت می‌خواهد در ۴ سال آینده ۵۰۰ میلیون یورو صرفه‌جویی کند. این امر نگرانی بزرگ‌ترین سندیکای کارگری فرانسه (س‌ژت) را نسبت به احتمال در خطر افتادن شغل کارگران برانگیخته است. با این حال (س‌اف‌دت) سندیکای مشهور به «میانه‌روی» در فرانسه، از استراتژی جدید مدیران رنو استفبال کرده و در عین حال خواهان شفافیت بیشتر در جزئیات آن شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ اوکراین؛ رنو تولید خودرو در روسیه را متوقف کرد

پس از سال سیاه رکود بازار خودروی اروپا رونق می‌گیرد

افت فروش مرسدس بنز از بی‌ام‌دبلیو پیشی گرفت؛ کاهش ۱۳ درصدی خریدار خودرو در اروپا