اسماعیل قاآنی: شاید کسانی در خانه خودتان انتقام خون حاج قاسم را از شما بگیرند

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«آنهایی که این جنایت را انجام دادند بدانند که کاری کردند که در سراسر عالم هر کجا مردی پیدا شود آمادگی دارد که نامردهایی که این کار را کردند را به سزای عملشان برسانند.»

آگهی

اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران می‌گوید ممکن است از درون خانه آمریکایی‌ها «کسانی پیدا شوند» و از آنها «انتقام» بگیرند.

جانشین قاسم سلیمانی در مراسمی که به مناسبت سالگرد ترور فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران ترتیب داده شده بود، سلیمانی را فردی «ولایتمدار» معرفی کرد که «حرف رهبری برایش حجت بوده» است.

در این مراسم که روز جمعه ۱۲ دی ماه در دانشگاه تهران برگزار مشد آقای قاآنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد که «مسیر نیروی قدس» با از میان برداشتن فرمانده پیشین آن تغییر نخواهد کرد. وی با اشاره به ترور قاسم سلیمانی گفت: «آنهایی که این جنایت را انجام دادند بدانند که کاری کردند که در سراسر عالم هر کجا مردی پیدا شود آمادگی دارد که نامردهایی که این کار را کردند را به سزای عملشان برسانند.»

قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه، ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، در حمله هوایی نیروهای آمریکایی به کاروان خودروی او و فرماندهان گروه حشد شعبی کشته شد. بعد از آن، رهبران ایران، آمریکا را تهدید کردند که «انتقامی سخت» از عاملان این اقدام خواهند گرفت. پس از آن ۱۸ دی ماه ایران در حملاتی موشکی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق حمله کرد که در اثر آن حملات هیچ تلفاتی از نیروهای آمریکایی بر جای نماند.

اما در همان شب ۱۸ دی ماه، پدافند هوایی سپاه پاسداران، به اشتباه هواپیمای مسافربری ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین را هدف قرار داد و در پی آن تمام ۱۷۶ سرنشین آن پرواز که بیشتر آنها هم ایرانی بودند کشته شدند.

آقای قاآنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مناسبت یک سالگی کشتن سلیمانی آمریکا را تهدید کرد که ممکن است «کسی در خانه‌های آنها» از عاملان «جنایت انتقام بگیرد». وی گفت: « مسیر ما همچنان همان مسیر است، مطمئن باشید حتی ممکن است، از درون خانه شما کسانی پیدا شوند که پاسخ این جنایت شما را بدهند.»

او در ادامه به دست‌آوردهای نیروی قدس سپاه پاسداران پرداخت و افزود: «در فلسطین در سالگرد حاج قاسم رزمایش منطقه‌ای برگزار می‌شود. در لبنان صهیونیست‌ها سه ماه در ترس و وحشت هستند. امروز سوریه تقریبا به جز آن بخشی که آمریکا اشغال کرده، آزاد شده است.»

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران همچنین در پایان تاکید کرد که «راه و مسیر نیروی قدس همچون گذشته ادامه خواهد داشت» و همان رویه‌ای که در زمان حضور قاسم سلیمانی در این ارگان نظامی در دستور کار قرار داشته پی گرفته می‌شود.

اسماعیل قاآنی که ۶۳ سال دارد از سال ۱۳۸۶ تا زمان کشتن سلیمانی جانشین او بود و پس از آن به حکم علی خامنه‌ای، رهبر ایران از تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران منصوب شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسماعیل قاآنی جانشین قاسم سلیمانی در سپاه قدس کیست؟

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه: امسال، سال تعیین سرنوشت جنگ سوریه است

کنعانی: ایران نیروی نیابتی ندارد اما اسرائيل نیابتی آمریکا است