محمد تقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان ایران در ۸۵ سالگی درگذشت

محمد تقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان ایران
محمد تقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان ایران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محمد تقی مصباح یزدی از چند روز پیش به دلیل بیماری گوارشی در بیمارستان بستری شده بود.

آگهی

محمد تقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان ایران روز جمعه در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

این روحانی محافظه کار از چند روز پیش به دلیل بیماری گوارشی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بود. به گزارش خبرگزاری ایرنا دفتر رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی که محمد تقی مصباح یزدی ریاست آن را برعهده داشت در بیانیه ای خبر درگذشت او را اعلام کرده است.

محمد تقی مصباح یزدی از حدود یک ماه پیش به دلیل بیماری گوارشی تحت مراقبت های پزشکی قرار داشت. دفتر او پیش این اعلام کرده بود که نتیجه تست کرونای وی منفی بوده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از محمد تقی مصباح یزدی به عنوان یکی از محافظه کارترین روحانیون ایران یاد می شد. او متولد بهمن سال ۱۳۱۳ شمسی در استان یزد بود.

محمد تقی مصباح یزدی یکی از مخالفان جدی اصلاح طلبان در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی بین سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ بود. مخالفانش در آن سال ها به دلیل سخنان وی در خطبه های پیش از نماز جمعه تهران لقب «تئوریسین خشونت» داده بودند. او همچنین رابطه نزدیکی با علی خامنه ای، رهبر ایران داشت.

رهبر ایران از محمد تقی مصباح یزدی به عنوان «مطهری زمان» تجلیل کرده بود. علی خامنه ای همچنین در اسفند ماه سال ۱۳۹۴ پس از آنکه محمد تقی مصباح یزدی به همراه محمد یزدی موفق به راهیابی به مجلس خبرگان نشد این رویداد را موجب «خسارت» توصیف کرد.

محمد یزدی، رئیس پیشین قوه قضائیه که دیدگاه هایی نزدیک به محمد تقی مصباح یزدی داشت نیز ماه گذشته درگذشت. محمد تقی مصباح یزدی در اسفند ماه سال گذشته در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان از استان خراسان رضوی به این مجلس راه یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نقش محمدتقی مصباح یزدی در عرصه سیاست ایران چه بود؟

علی خامنه‌ای: سیاست ایران در قبال آمریکا تغییر نخواهد کرد

این سه‌شنبه شب یا آن سه‌شنبه شب؟ چهارشنبه‌سوری امسال دقیقاً چه روزی است؟