کودک ایرانی برای دومین سال متوالی جایزه اول نقاشی فائو را از آن خود کرد

منبع فائو
منبع فائو Copyright فائو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آترین افشاری توانا برای دومین سال متوالی موفق به کسب جایزه اول فائو به مناسبت روز جهانی غذا و مبارزه با قحطی در جهان شد.

آگهی

دفتر نمایندگی فائو، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، در ایران با انتشار توییتی نوشته است که آترین افشاری توانا برای دومین سال متوالی در رده سنی ۵ تا ۸ سال موفق به کسب جایزه بهترین نقاشی به مناسبت روز جهانی غذا شده است.

فائو هر سال به مناسبت روز جهانی غذا و مبارزه با گرسنگی و سوء تغذیه از کودکان و نوجوانان جهان که بین ۵ تا ۱۹ سال دارند، دعوت می کند در همین رابطه، آثار خود را ارسال کنند.

آخرین گزارش‌های فائو نشان می دهد که نمودار سوء تغذیه و گرسنگی در جهان نه تنها با کاهش روبرو نشده بلکه روندی صعودی طی می کند.

در سال ۲۰۱۹، بیش از۶۹۰ میلیون تن در جهان با گرسنگی دست و پنجه نرم کرده‌اند که ۱۰ میلیون بیشتر از سال ۲۰۱۸ و ۶۰ میلیون بیشتر از ۲۰۱۴ است.

AP Photo
فقرو گرسنگیAP Photo

سازمان ملل متحد یکی از مهم ترین اهدافش را از بین بردن کامل قحطی و گرسنگی تا سال ۲۰۳۰ گذاشته است اما پیش بینی ها نشان می دهد که تعداد گرسنگان جهان در سال ۲۰۳۰ با افزایش ۱۵۰ میلیونی به بیش از ۸۵۰ میلیون نفر برسد.

افزایش آمار گرسنگان و قحطی زدگان در دو سال اخیر باعث نگرانی های زیادی شده است. به گفته فائو، عدم توزیع مناسب ثروت در جهان، جنگ، حکومت‌های دیکتاتوری و فاسد و بیماری همه‌گیر ازجمله مهم‌ترین عوامل قحطی و گرسنگی در جهان هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نقاشی گم شده فراگونار پس از ۲۰۰ سال اتفاقی پیدا شد

گزارشگر سازمان ملل متحد به یورونیوز: اتحادیه اروپا باید روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کند

سازمان ملل: اسرائیل مانع انتقال کمک‌های غذایی به غزه می‌شود