اتحادیه اروپا مقررات جلوگیری از شیوع گونه جدید ویروس کرونا در بریتانیا را یکدست می‌کند

اتحادیه اروپا از یکشنبه مقررات جلوگیری از شیوع گونه جدید ویروس کرونا در بریتانیا را یکدست می‌کند
اتحادیه اروپا از یکشنبه مقررات جلوگیری از شیوع گونه جدید ویروس کرونا در بریتانیا را یکدست می‌کند Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آژانس داروی اروپا روز دوشنبه و همزمان با صدور مجوز استفاده از واکسن فایزر-بیون‌تک اعلام کرد که درباره گونه جدید ویروس کرونا «نگرانی جدی و سند و مدرکی درباره بی‌اثر بودن واکسن فعلی وجود ندارد.»

آگهی

همزمان با آغاز واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای اروپایی، اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا مقررات مبارزه با شیوع گونه جدید ویروس کرونا، که برای نخستین بار در بریتانیا ردگیری شده است را یکدست کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع دیپلماتیک در اتخادیه اروپا، هدف از این «وحدت رویه» به‌ویژه آن است که مسافران و رانندگانی که در پی بسته شدن مرزهای اروپایی با بریتانیا در این کشور گرفتار شدند، اجازه بازگشت هماهنگ و تحت نظر داشته باشند.

در پی مشاهده نوع جدید ویروس کرونا در بریتانیا در هفته گذشته، هلند، بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلغارستان و ایرلند مرزهای خود را به روی مسافران از مبدا بریتانیا بستند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

شماری از اتحادیه‌های کارگری فرانسه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که بستن مرزها باعث شده تا شمار زیادی از شهروندان فرانسوی و خارجی در شرایط غیرانسانی در بریتانیا به دام بیافتند.

بوریس جانسون، نخست وزیر محافظه‌کار بریتانیا روز دوشنبه در پارلمان تلاش کرد تا به شهروندان این کشور اطمینان دهد که با وجود بسته شدن مرزهای اروپایی، ذخایر مواد غذایی در آستانه کریسمس و جشن سال نو میلادی در این کشور پاسخگوی نیازها است.

موازین سخت‌گیرانه در برابر بریتانیا در حالی قرار است در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا یکدست شود که آژانس داروی اروپا روز دوشنبه و همزمان با صدور مجوز استفاده از واکسن فایزر-بیون‌تک اعلام کرد که درباره گونه جدید ویروس کرونا «نگرانی جدی و سند و مدرکی درباره بی‌اثر بودن واکسن فعلی وجود ندارد.»

به گفته اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا کارزار واکسیناسیون در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ دسامبر آغاز خواهد شد.

بریتانیا، روسیه و ایالات متحده آمریکا واکسیناسیون گسترده در برابر بیماری کووید-۱۹ را با اولویت قشرهای آسیب‌پذیر و کارکنان بخش درمان و آموزش آغاز کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گونه جدیدی از ویروس کرونا با احتمال سرعت شیوع بیشتر در بریتانیا مشاهده شد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

اتحادیه اروپا: شرکت‌های فناوری دیجیتال جعل عمیق برساخته هوش مصنوعی را شناسایی کنند