بازی نیمه‌تمام لیگ قهرمانان اروپا با زانو زدن بازیکنان از سر گرفته شد

بازی پاری‌سن‌ژرمن و باشاک شهیر
بازی پاری‌سن‌ژرمن و باشاک شهیر Copyright خبرگزاری فرانسه
Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بازیکنان دو تیم پاری‌سن‌ژرمن و باشاک‌شهیر بازی نیمه‌تمام روز گذشته خود در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا را با شعار «نه به نژادپرستی» و زانو زدن دور حلقه وسط زمین با پیروز تیم پاریسی به پایان رساندند.

آگهی

بازیکنان دو تیم پاری‌سن‌ژرمن و باشاک‌شهیر بازی نیمه‌تمام روز گذشته خود در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا را با شعار «نه به نژادپرستی» و زانو زدن دور حلقه وسط زمین از سر گرفتند. مسابقه ای که در پایان پیروزی قاطع پاریسی ها را بدنبال داشت.

در ورزشگاه پارک دو پرنس پاریس، بنرهایی علیه نژادپرستی نصب شده بود و در ابتدای بازی نیز بازیکنان دو تیم به همراه داوران جدید این بازی، در وسط میدان زانو زدند، حرکتی که در میدان‌های ورزشی به‌عنوان نشانه‌ای برای اعتراض به نژادپرستی شناخته می‌شود.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که سه‌شنبه شب بازیکنان دو تیم تنها ۱۳ دقیقه پس از بازی، زمین را به نشانه اعتراض علیه نژادپرستی یکی از داوران این بازی اروپایی ترک کردند.

زمانیکه سباستین کلچسکو داور چهارم و رومانیایی می‌خواست به داور وسط زمین بگوید که پیر وبو، مربی کامرونی تیم باشاک شهیر را اخراج کند، او را با واژه «کاکا سیاه» (نگرو به زبان رومانیایی) صدا کرد.

این بازی عصر روز چهارشنبه ۹ دسامبر(۱۹ آذر) با یک تیم داوری جدید از سر گرفته شد و تیم پاری‌سن‌ژرمن که از حضور در مرحله یک هشتم نهایی مطمئن بود، با نتیجه پنج بر یک مقابل تیم استانبولی پیروز شد. سه گل این بازی را نیمار برزیلی وارد دروازه باشاک‌شهیر کرد و کیلیان امباپه هم دو گل دیگر تیم پاریسی را به ثمر رساند.

آسوشیتدپرس
لباسی که امباپه با شعار نه به نژادپرستی بر تن داردآسوشیتدپرس
آسوشیتدپرس
پیر وبو مربی تیم باشاک شهیر که روز گذشته مورد توهین نژادپرستانه داور چهارم قرار گرفتآسوشیتدپرس
آسوشیتدپرس
بنر بزرگی که شعار نه به نژادپرستی روی آن نوشته شده استآسوشیتدپرس

با این پیروز پاری‌سن‌ژرمن ۱۲ امتیازی شد و به‌عنوان تیم اول گروه اچ به مرحله بعدی صعود کرد.

اما حواشی این بازی آن را متفاوت‌تر از سایر بازی‌های این هفته لیگ قهرمانان اروپا کرد. زمانیکه بازیکنان دو تیم در حال گرم کردن خود بودند، پیراهن‌هایی را بر تن داشتند که روی آن‌ها به انگلیسی نوشته شده بود: «نه به نژادپرستی». تیم داوری این بازی نیز همین لباس‌ها را پوشیده بودند.

پیر وبو، مربی کامرونی که روز گذشته در مرکز این رفتار نژادپرستانه قرار داشت و با کارت قرمز اخراج شده بود، در بازی امروز حضور داشت چراکه یوفا تصمیم گرفت کارت قرمز او را تعلیق کند و اعلام کرد که تحقیقات در این زمینه انجام می‌شود.

پس از ماجراهای مربوط به بازی نیمه‌تمام شب گذشته بسیاری از چهره‌های ورزشی نسبت به آن واکنش نشان دادند. نیمار و امباپه دو بازیکن تیم پاری‌سن‌ژرمن نسبت به توهین نژادپرستانه علیه مربی تیم رقیب ساکت نماندند و در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان دادند. به‌طوریکه نیمار در حساب توییتری خود همرا با یک عکس، شعار «جان سیاهان مهم است» را توییت کرد. این شعار پس از خشونت‌ پلیس ایالات متحده آمریکا علیه سیاه‌پوستان در راهپیمایی‌های اعتراضی و تظاهرات استفاده می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یوفا برای رسیدگی به شعارهای نژادپرستانه در بازی انگلیس وارد عمل شد

لیگ قهرمانان اروپا؛ رئال با شکست سیتی به نیمه‌نهایی رسید؛ نمایندگان انگلستان حذف شدند

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ پورتو و طارمی با آرسنال دیدار می‌کنند ناپولی با بارسلونا