غیب شدن دومین شئ مرموز از تپه‌های رومانی؛ ربایندگان مونولیت از صحرای یوتا اعتراف کردند

کشف یک شیٔ اسرارآمیز در صحرای سرخ ایالت یوتای آمریکا و رومانی
کشف یک شیٔ اسرارآمیز در صحرای سرخ ایالت یوتای آمریکا و رومانی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با مفقود شدن دومین شئ مرموز از تپه‌های رومانی، یک عکاس آمریکایی هویت اولیه ربایندگان نخستین شئ مرموز از صحرای یوتا را افشا کرد.

آگهی

همزمان با مفقود شدن دومین شئ مرموز از تپه‌های رومانی، یک عکاس آمریکایی هویت اولیه ربایندگان نخستین شئ مرموز از صحرای یوتا را افشا کرد.

رسانه‌های محلی در رومانی با انتشار تصاویری از جای خالی حجم فلزی اسرارآمیز گزارش دادند که این شئ مرموز غیب شده است. این جسم فلزی یکپارچه که ارتفاعی در حدود ۴ متر داشت، در تپه‌های باتکا دوامنه واقع در حاشیه در شهر پیاترای رومانی پیدا شده بود؛ جسمی که شباهت زیادی به شیٔ اسرارآمیز کشف شده در صحرای سرخ ایالت یوتای آمریکا داشت که چهار روز پیش از ظهور آن در رومانی، مفقود شده بود.

نشریه ژورنال اِف‌اِم، چاپ رومانی، به نقل از شاهدان عینی روایتی اسرارآمیز از ناپدید شدن این شئ ارائه کرده و نوشته که به هنگام شب درخش نور را بر فراز تپه مشاهده کرده‌ و ابتدا تصور کرده‌اند که نور چراغ اتومبیل است ولی سپس این نور جهت خود را به سمت آسمان تغییر داده است.

به گزارش این نشریه ظهور آن در نزدیکی قلعه تاریخی داچیان و مفقود شدن آن در شب درگذشت سنت آندرو، مبلغ نامدار مسیحیت در اروپای شرقی، موجب گمانه‌زنی‌های اسرارآمیز در مورد ماهیت این حجم فلزی شده است.

AP Photo
کشف شی اسرار آمیز در رومانیAP Photo

ژورنال اِف‌اِم با انتشار تصاویری از جای خالی این جسم مرموز که با بارش برف، سفیدپوش شده، خاطرنشان کرد که بنا بر ادعای افرادی که آن را نزدیک دیده‌اند، این شئ اسرارآمیز به احتمال زیاد از آلیاژ نقره و آلومینیوم ساخته شده بود.

این نشریه تاکید کرده که بنا بر تجسس‌های انجام شده، هنوز هیچ سرنخی که بتواند منجر به ارائه فرضیه‌ای در مورد ناپدید شدن این حجم فلزی شود، پیدا نشده است.

با این حال، راس برناردز، عکاس ماجراجوی آمریکایی که برای عکاسی از این شئ مرموز به صحرای یوتا سفر کرده بود، در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان ادعا کرده که در شب ناپدید شدن آن شاهد تلاش یک گروه چهار نفره برای حمل این حجم فلزی بوده است. آقای برناردز روایت کرده که او و دوستان عکاسش شب هنگام صدای صحبت‌های گروه دیگری را شنیدند و تصور کردند که گروه عکاسی دیگری به منطقه آمده است. ولی به گفته او آنها بسیار زور زدند تا این جسم فلزی را از جایش تکان بدهند و به زمین بیندازند که این اتفاق با تولید صدای مهیبی اتفاق افتاد.

این عکاس ماجراجوی آمریکایی توضیح داده که در همین هنگام یکی از آن افراد گفت:«به همین دلیل است که نباید زباله را در صحرا رها کرد.» آقای برنادرز گفته که در نهایت آنها قطعات بزرگ این حجم فلزی را بر یک گاری سوار کردند و با تاکید بر این که نباید حتی یک ذره از آن باقی بماند، محل را ترک کردند. او در پایان به سی‌ان‌ان گفته که تاکید آنها بر به جای نماندن ردی از آن حجم فلزی نشان می‌دهد که به احتمال زیاد آنها یک گروه حامی محیط زیست بوده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

اما در نهایت، سیلوان کریستِنسِن که یک راهنمای گردشگری است و در شبکه تیک‌تاک حدود ۳۰ هزار دنبال کننده دارد، ویدیوی حمل این جسم فلزی توسط یک گاری را منتشر کرد و با ثبت هشتگ #LeaveNoTrace نوشت:«اموال شخصی خود را در زمین‌های عمومی رها نکنید.»

همچنین گروه حافظ محیط زیست که آقای کریستِنسِن نیز در آن عضویت دارد با ارسال ایمیلی به شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد:«ما این جسم فلزی را که به مونولیت شهرت یافته بود، از صحرای یوتا حذف کردیم زیرا تبعات آثار سوء استفاده انسان از زمین‌های عمومی، حیات وحش، گیاهان بومی، منابع آب شیرین بیش از پیش نمایان شده است.» آنها تاکید کرده‌اند که هدف آنها، استفاده از این سوژه اسرارآمیز برای ایجاد اتحاد میان مردم برای حفاظت از زمین‌های عمومی بوده است.

پیشتر دو فرضیه در مورد منشاء این حجم‌های فلزی مطرح شده بود. نخست این که حضور آنها ناشی از شوخ طبعی گروهی با الهام از از رُمان و فیلم علمی-تخیلی «۲۰۰۱؛ ادیسه فضایی» است که بر جنبه خرد بخشی یک تک سنگ سیاه(مونولیت) تاکید داشت. دومین این که هدف، ارایه یک اثر هنری با هدف کسب شهرت برای خالق آن است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«مونولیت اسرارآمیز» اینبار در شکل نان قندی در تپه‌های سانفرانسیسکو ظاهر شد

رای بی‌سابقه دادگاه در آمریکا؛ شکایت کنشگران جوان علیه تخریب محیط‌زیست به نتیجه رسید

آیا رفتار عجیب کوسه‌های فلوریدا نتیجه مصرف کوکائین است؟