صدای خسته ترامپ در گردهمایی جمهوری‌خواهان؛ «نتیجه باید تغییر کند»

PENNSYLVANIA SENATE MAJORITY POLICY COMMITTEE
PENNSYLVANIA SENATE MAJORITY POLICY COMMITTEE Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده بخشی از کابینه و تیم اجرایی خود را معرفی کرده است، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کش کماکان به «ادعاهای اثبات نشده خود» مبنی بر تقلب دموکرات‌ها در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا تاکید می‌کند.

آگهی

با وجود اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده بخشی از کابینه و تیم اجرایی خود را معرفی کرده است، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور کماکان به «ادعاهای اثبات نشده خود» مبنی بر تقلب دموکرات‌ها در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا تاکید می‌کند.

وی روز سه‌شنبه در سخنانی که به صورت تلفتی در گردهمایی اعضای حزب جمهوری خواه پخش شد گفت: «نتایج باید تغییر کند و ما تنها به قاضیان بی‌طرف نیاز داریم.»

انتظار می‌رفت که آقای ترامپ شخصا در این گردهمایی که در شهر گتیسبورگ ایالت پنسیلوانیا برگزار شده بود، حضور یابد اما پس از ابتلای یکی از اعضای تیم حقوقی‌اش به کرونا از حضور در این گردهمایی منصرف شد.

رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ که در این گردهمایی حضور داشت توانست تلفنی با آقای ترامپ گفت‌وگو کند. ترامپ با صدایی خسته از اتاق کارش در کاخ سفید تلفنی با حاضران سخن گفت.

آقای ترامپ باز هم بر «ادعای ثابت‌ نشده» خود پافشاری کرد و گفت‌: «این انتخاباتی بود که به سادگی پیروز آن بودیم، در این انتخابات تقلب شده، ما در پنسیلوانیا و برخی ایالت‌های چرخشی دیگر با فاصله پیروز شدیم.»

او تاکید کرد: «این مساله برای کشور ما بسیار غم‌انگیز است و آنها باید نتایج را تغییر دهند. برای من آسان است که بگویم، خب بیایید نگران چهار سال دیگر باشیم. اما نه! دموکرات‌ها بازنده این انتخابات بودند، آنها تقلب کردند. آنها در رای‌گیری کلاهبرداری کردند. ما همه مدارک لازم را داریم، شواهد و استشهادها را، تنها به قضاتی نیاز داریم که این‌ها را بشنوند و جهت‌گیری سیاسی و یا مشکل دیگری نداشته باشند.»

دونالد ترامپ همچنان از پذیرش نتیجه انتخابات امتناع می‌ورزد. مقام‌های رسمی ایالتی تاکید دارند که هیچ مدرکی مبنی بر تقلب گسترده رای دهندگان وجود ندارد. تیم حقوقی ترامپ بارها پرونده‌های خود را در دادگاه مطرح کرده اما به نتیجه‌ای نرسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چالش‌های حقوقی ترامپ پس از ترک کاخ سفید

«تصمیم ترامپ برای خروج نیروها از منطقه از تصمیم اوباما برای ترک عراق هم بدتر است»

معترضان به جنگ غزه مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی با حضور بایدن، اوباما و کلینتون را مختل کردند