کشف شیء اسرارآمیز مشابه «۲۰۰۱؛ ادیسه فضایی» در صحرای سرخ یوتا

کشف شیء مرموز در صحرای سرخ یوتا
کشف شیء مرموز در صحرای سرخ یوتا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتفاع این شیء که جنس آن از فولاد ضدزنگ است تقریبا اندازه دو برابر قد یک انسان معمولی گزارش شده است.

آگهی

سرنشینان یک بالگرد در حین انجام ماموریت خود بر فراز صحرای ایالت یوتا در آمریکا یک شیء اسرار آمیز کشف کردند.

کارکنان اداره امنیت عمومی و اداره حفاظت از حیات وحش این ایالت روز ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان) در حال انجام ماموریت خود برای شمارش گوسفندان با این شیء فلزی شکل دراز و درخشان در صحرای سرخ ایالت یوتا روبرو شدند. آنها در نزدیکی این شیء مرموز فرود آمدند تا به بررسی آن بپردازند.

ارتفاع این شیء که جنس آن از فولاد ضدزنگ است تقریبا اندازه دو برابر قد یک انسان معمولی گزارش شده است.

ماموران اداره امنیت عمومی و اداره حفاظت از حیات وحش ایالت یوتا هیچ سرنخی از اینکه چه فرد یا افرادی این شیء را به صحرای سرخ ایالت یوتا انتقال داده اند پیدا نکردند.

AP Photo
کشف شیء مرموز در صحرای ایالت یوتاAP Photo

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کشف این شیء اسرارآمیز برای بسیاری از علاقمندان به هنر سینما یادآور صحنه هایی از فیلم علمی-تخیلی «۲۰۰۱؛ ادیسه فضایی» به کارگردانی استنلی کوبریک، فیلمساز سرشناس آمریکایی بود. در آن فیلم بر جنبه اسرارآمیز یک تک سنگ (مونولیت) سیاه مشابه شیء کشف شده تاکید زیادی شده بود. با این حال نیک استریت، یکی از مقامات اداره امنیت عمومی یوتا گفته است که شیء کشف شده از «جهان دیگری» سر از صحرای سرخ در نیاورده است.

مقامات ایالت یوتا بر این باور هستند که ساخت این شیء دراز و فولادی و انتقال آن به نقطه ای دورافتاده از صحرای این ایالت به برنامه ریزی و انرژی زیادی نیاز داشته است. به گفته آنها محل کشف این شیء به قدری دورافتاده است که مختصات جغرافیایی آن برای جلوگیری از حضور افراد کنجکاو در صحرا اعلام نخواهد شد. مقامات ایالت یوتا نگران هستند که افراد کنجکاو برای کشف محل این شیء در صحرا گم شوند و در نهایت آنها مجبور به نجات این افراد شوند.

از آنجا که محل کشف این شیء فولادی متعلق به دولت فدرال ایالات متحده است استقرار اشیاء هنری در آن بدون کسب مجوز ممنوع است.

اداره مدیریت اراضی آمریکا اعلام کرده که در حال تحقیق درباره کشف این شیء و سازنده یا سازندگان آن است. این اداره گفته است که درباره برچیدن این شیء از محل کنونی آن در صحرای سرخ یوتا تصمیم خواهد گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«مونولیت اسرارآمیز» اینبار در شکل نان قندی در تپه‌های سانفرانسیسکو ظاهر شد

شامپانزه‌ها می‌توانند دوستان قدیمی و اعضای خانواده‌شان را «بعد از ۲۵ سال» به یاد بیاورند

موجودات بامزه یا قاتلان بالفطره؛ هشدار دانشمندان به منوی ۲ هزار غذایی گربه‌های خانگی در طبیعت