«به آمریکایی‌ها بگویید آن شرابی که می‌نوشید، خون مردم فلسطین است»

تصویر از ویدیو
تصویر از ویدیو Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شهروندان فلسطینی‌ها از سفر اخیر مایک پمپئو به اسرائیل و بازدید از شهرک‌های یهودی‌نشین که در اراضی اشغالی کرانه باختری ساخته شده گله دارند. آنها تظاهراتی در همین زمینه برگزار کرده و در نهایت یک کنفرانس خبری ترتیب دادند.

آگهی

گروهی از فلسطینی‌ها در نزدیکی کارخانه شراب سازی پسجوت واقع در کرانه باختری علیه سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به این شهرک تظاهرات کردند.

یکی از شهروندان فلسطینی در یک کنفرانس خبری که پس از پایان یافتن تظاهرات مردم شکل گرفته بود به خبرنگاران گفت: «به آمریکایی‌ها بگویید، آن شرابی که می‌نوشید گویی خون مردم فلسطین است و آن بویی که استنشاق می‌کنید گویی عرق کشاورزان فلسطینی است.»

مالک این کارخانه شراب سازی سال گذشته یکی از محصولات خود را «پمپئو» نامگذاری کرده بود.

مصطفی برغوثی، دبیرکل ابتکار ملی فلسطین نیز می‌گوید: «دیدار پمپئو بی‌سابقه است، بدین ترتیب او در نقض قوانین بین‌المللی و جنایت جنگی به نام شهرک‌سازی‌ غیرقانونی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شریک است. این کار او تشویق برای شهرک‌سازی و الحاق تدریجی سرزمین‌های اشغالی است.»

سام بحور، شهروند فلسطینی-آمریکایی می‌افزاید: «سفر پمپئو به شهرک‌های یهودی‌نشین در نگاهی کلان‌تر بی‌معناست، دولت ترامپ آمد و ما فلسطینیان ایستادیم، مردم آمریکا او را به زباله‌دان تاریخ فرستادند و ما فلسطینیان کماکان ایستادیم و خواهیم ایستاد.»

محمد اشطیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز پیش از سفر آقای پمپئو گفته بود که سفر برنامه ریزی شده وزیر خارجه ایالات متحده به شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری می‌تواند سنت خطرناکی را پایه‌گذاری کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر فلسطینی: پنج کشور اسلامی در نوبت عادی‌سازی روابط با اسرائیلند

گفتگوی پادشاه عربستان و ترامپ؛ رابطه با اسرائیل بدون تشکیل کشور فلسطینی عادی نمی‌شود

غار-خانه‌ فلسطینی که دولت اسرائیل می‌خواهد تخریب کند