ممنوعیت تردد شبانه در تهران؛ استاندار تایید اما ستاد کرونا تکذیب کرد

قانون منع تردد شبانه در ایران
قانون منع تردد شبانه در ایران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالیکه استاندار تهران اعلام کرده بود بر پایه جدیدترین مصوبه ملی مبارزه با کرونا ، قرار است از روز شنبه قانون محدودیت رفت و آمد در پایتخت به اجرا در آید اما سخنگوی این ستاد این موضوع را تکذیب کرد.

آگهی

در حالی که استاندار تهران اعلام کرده بود بر پایه جدیدترین مصوبه ملی مبارزه با کرونا ، قرار است از روز شنبه قانون محدودیت رفت و آمد در پایتخت به اجرا در آید، سخنگوی این ستاد این موضوع را تکذیب کرد.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران صبح امروز(دوشنبه) با اعلام تصویب پیشنهاد مقررات محدودیت تردد در این شهر گفته بود: «این پیشنهاد در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و بحث شد که زمان اجرای آن را در اختیار رئیس قرارگاه عملیات ستاد کرونا تهران قرار دادند.»

وی اضافه کرده بود: «بر همین اساس محدودیت منع تردد از ساعت ۲۱ روز شنبه ۲۴ آبان اعمال خواهد شد و این مصوبه ستاد ملی مبارزه با کروناست.»

با این حال چند ساعت پس از این اعلام، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تکذیب این موضوع گفت: «اینکه عزیزان پیشنهادات را به عنوان مصوبات تلقی می‌کنند، کار درستی نیست.»

وی افزود: «قرار بود پیشنهاد منع رفت و آمدهای درون شهری توسط خودروهای شخصی مورد بررسی بیشتری قرار گیرد و به همین دلیل امروز بعد از ظهر ساعت ۱۵:۰۰ جلسه قرار گاه برگزار می‌شود و قرار است در این جلسه این پیشنهاد مجددا مطرح و بررسی شود. زیرا هر اقدام و محدودیتی که قرار باشد اعمال شود، باید از جنبه‌های مختلفی مانند تاثیرش بر کنترل بیماری، قابلیت اجرایی آن و... بررسی شده و بعد از جمع بندی نظرات، تصمیم گیری شود. بنابراین این که گفته شده از شبنه قرار است این محدودیت اعمال شود، به هیچ وجه فعلا مصوبه ستاد ملی کرونا را ندارد و امروز بعد از ظهر مطرح شده و بعد از تصویب نهایی به اطلاع مردم می‌رسد.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در پی افزایش شیوع کووید۱۹ در ایران در روزهای اخیر، پیش از این زمزمه‌هایی درباره بازگشت مقررات سختگیرانه کرونایی در کشور شنیده می‌شد. پیش از این ستاد مبارزه با کرونا اخباری را که بر پایه آن رئیس جمهوری دستور تعطیلی دو هفته‌ای تهران را صادر کرده، تکذیب کرده بود.

آخرین آمار رسمی اعلام شده تا نیمروز یکشنبه در ایران نشان می‌دهد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این کشور تا کنون ۶۸۲ هزار و ۴۸۶ نفر به کووید۱۹ مبتلا شده و شمار جانباختگان این بیماری نیز به ۳۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسیده است. تنها در شبانه‌روز منتهی به یکشنبه، ۹ هزار و ۲۳۶ مورد جدید ابتلا تأیید شده و در همین مدت ۴۵۹ نفر نیز جان باخته‌اند.

نیمی از آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران متعلق به تهران است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرگ ۴۳۴ نفر دیگر بر اثر کرونا در ایران؛ وزارت بهداشت: آمار فوتی‌ها بیشتر می‌شود

کرونا در اروپا؛ رفت و آمد شبانه برای ۴۶ میلیون فرانسوی ممنوع شد

صدور حکم دو سال زندان برای زن بریتانیایی که دیرتر از زمان مجاز سقط جنین کرده بود