تشکیل «قرارگاه ۱۷ربیع» برای کنترل قیمت‌ها؛ سپاه و بسیج وارد مبارزه با گرانی شدند

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران(راست) و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران(چپ)
حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران(راست) و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران(چپ) Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرمانده سپاه پاسداران درست یک روز پس از انتقاد علی خامنه‌ای، رهبر ایران از گرانی اقلام مصرفی مردم، از تشکیل «قرارگاه هفدهم ربیع» با هدف «مشارکت سپاه و بسیج در کنترل موثر و زودهنگام افزایش بی‌رویه قیمت‌ها» خبر داد.

آگهی

فرمانده سپاه پاسداران درست یک روز پس از انتقاد علی خامنه‌ای، رهبر ایران از گرانی اقلام مصرفی مردم، از تشکیل «قرارگاه هفدهم ربیع» با هدف «مشارکت سپاه و بسیج در کنترل موثر و زودهنگام افزایش بی‌رویه قیمت‌ها» خبر داد.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، روز چهارشنبه به خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت که نشست هماهنگی و هم‌افزایی ظرفیت‌های سپاه و بسیج و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در بحث کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی‌ها در قالب «قرارگاه هفدهم ربیع»، شب گذشته (سه‌شنبه شب) برگزار شده است. آقای سلامی اظهار کرد:«این قرارگاه با حضور وزرای جهادکشاورزی، صمت، دادگستری و دادستان کل کشور و همه دستگاه‌های نظارتی و امنیتی که در این مساله درگیر هستند همچنین بسیج مستضعفان تشکیل شده است.»

او بدون اشاره به تصمیم‌های اتخاذ شده در این نشست، تاکید کرد که این تصمیم‌ها از فردا(پنج‌شنبه) اجرایی و عملیاتی خواهد شد. آقای سلامی همچنین یادآور شد که وزارت صمت و کشاورزی از این پس تعامل و هماهنگی لازم را با بسیج خواهند داشت تا این نهاد نقش خود را در نظارت و بازرسی قیمت‌ها و نیز عرضه مستقیم برخی کالاها ایفا کند. او همچنین خاطرنشان کرد که سپاه پاسداران نیز از این پس از ظرفیت‌های خود برای کنترل بی‌رویه قیمت‌ها استفاده خواهد کرد.

علی خامنه‌ای در سخنان روز سه‌شنبه (۱۳ آبان) خود که از تلویزیون ایران پخش شد، با تأکید بر این که بسیاری از مشکلات کنونی اقتصاد ایران ارتباطی به تحریم ندارند و ناشی از ناهماهنگی‌ها هستند، گفته بود: «بسیاری از گرانی‌های اخیر توجیه ندارد و باید با هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه هرچه زودتر علاج شوند.»

آقای خامنه‌ای گرانی اخیر گوشت، مرغ، گوجه تا پوشک بچه را با وجود موجود بودن جنس و کالا، «گرانی‌های بی‌مبنا و بی‌دلیل» تعبیر و اعلام کرده بود:«همه این گرانی‌ها و مشکلات، با هماهنگی دستگاه‌ها قابل حل هستند و باید مشکلات از جلوی پای مردم برداشته شود.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

مطابق تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ای در مهرماه گذشته به ۴۱.۴ درصد، تورم ماهانه به ۷ درصد و متوسط تورم سالانه به ۲۷.۲ درصد رسیده است. بدین ترتیب نرخ تورم ماهانه در ایران به بالاترین حد در دو سال گذشته رسیده و نرخ تورم نقطه‌ای نیز به رکورد ۱۴ ماه گذشته را شکسته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش بهای بلیط هواپیماها در ایران؛ آیا می‌توان بر رشد ۱۵۵ درصدی قیمت‌ها مهار زد؟

قیمت گوشی‌های سامسونگ و اپل در بازار ایران با چه نرخ دلاری محاسبه می‌شود؟

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند