حمله به گنجه و استپاناکرت (خان‌کندی) کشته و مجروح بر جای گذاشت

حمله به گنجه
حمله به گنجه Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به نقض آتش‌بس و حمله به غیرنظامیان متهم می‌کنند

آگهی

گنجه، دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان در نخستین ساعات بامداد شنبه ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) هدف حمله موشکی نیروهای ارمنستان قرار گرفت.

خبرهای تأیید نشده از کشته شدن حدود ۱۰ نفر و زخمی شدن چندین نفر دیگر حکایت دارد. مقامات باکو می‌گویند یک ساختمان مسکونی در گنجه بر اثر حمله امروز تخریب شده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس تصاویری را از تلاش نیروهای امدادی و ارتش برای نجات بازماندگان از زیر آوار این ساختمان در منطقه مسکونی منتشر کرده است.

گنجه که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، در شمال ناگورنو-قره باغ و در فاصله نه چندان نزدیکی از مرز ارمنستان واقع شده و حمله اخیر، دومین حمله به این شهر در یک هفته گذشته است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آسوشیتدپرس
حمله به گنجهآسوشیتدپرس

حملات آذربایجان به استپاناکرت (خان‌کندی)

در حالی که ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به نقض آتش‌بس و حمله به غیرنظامیان متهم می‌کنند، تبادل آتش میان نیروهای دو طرف و نیز حمله به شهرها همچنان ادامه دارد. در این میان نیروهای آذربایجان نیز در چند مورد به استپاناکرت (خان‌کندی)، مرکز جمهوری خودخوانده ناگورنو قره ‌باغ حمله کردند که در این حملات چند غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

شهر استپاناکرت (خان‌کندی) که به طور معمول حدود ۵۵ هزار نفر سکنه دارد این روزها به شهر ارواح بدل شده زیرا بیشتر ساکنان آن از ترس حمله نظامی آذربایجان، در پناهگاه‌ زندگی می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ریشه ها و چشم انداز بحران قره باغ

جمهوری آذربایجان دو دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد

الهام علی‌اف پرچم جمهوری آذربایجان را در پایتخت قره‌باغ برافراشت