وقتی برنده جایزه «نوبل اقتصاد» جواب تلفن آکادمی را نمی‌دهد

دوربین مداربسته منزل پل میلگروم، برنده جایزه  «نوبل اقتصاد»
دوربین مداربسته منزل پل میلگروم، برنده جایزه «نوبل اقتصاد» Copyright COURTESY OF PAUL MILGROM, STANFORD UNIVERSITY, 2020 NOBEL LAUREATE
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ظاهرا آکادمی نوبل شماره تلفن همراه آقای میلگروم را نداشته و به همین دلیل زمان اعلام برندگان نتوانسته است با وی تماس بگیرد. بنابراین همکار و همسایه‌اش رابرت باب ویلسون به همراه همسر خود به منزل او رفت تا خبر برنده شدن را به او بدهد.

آگهی

دانشگاه استنفورد در ایالات متحده تصاویر دوربین مداربسته منزل پل میلگروم، یکی از دو برنده جایزه «نوبل اقتصاد» را منتشر کرده است. 

در این تصاویر می‌بینیم که دیگر برندۀ این جایزه یعنی رابرت باب ویلسون، به در خانۀ آقای میلگروم رفته تا این خبر را به او برساند.

ظاهرا آکادمی نوبل شماره تلفن همراه آقای میلگروم را نداشته و به همین دلیل زمان اعلام نام برندگان نتوانسته است با وی تماس بگیرد. بنابراین همکار و همسایه‌اش رابرت باب ویلسون به همراه همسر خود به منزل او رفت و پس از چند بار در زدن موفق شد تا خبر برنده شدن جایزه نوبل را به پل میلگروم بدهد.

آکادمی سلطنتی علوم سوئد روز دوشنبه ۱۲ اکتبر (۲۱ مهر) دو اقتصاددان آمریکایی به نام پل میلگروم و رابرت ویلسون را به دلیل مشارکت در «نظریه حراج»، برنده جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۲۰ اعلام کرد.

میلگروم و ویلسون که هر دو استاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیا هستند، به دلیل یافته‌های نظری ارزشمندشان که باعث بهبود عملکرد حراج‌ها شده، برنده جایزه نوبل امسال شدند.

بنا به گفته آکادمی علوم سوئد، این دو اقتصاددان آمریکایی قالب‌های جدیدی را ابداع کرده‌اند که با آن می‌توان اشیا متعدد مرتبط با یکدیگر را با شیوه‌ای به جز بالا بردن قیمت و به نحوی که به سود حراج‌گذار باشد، به حراج گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۲۰ به دو تن از پیشگامان نظریه حراج رسید

برنامه جهانی غذا برنده جایزه نوبل صلح سال ۲۰۲۰ شد

جایزهٔ نوبل ادبیات ۲۰۲۰ نصیب لوئیز گلوک، شاعر زن آمریکایی شد