ترامپ: سربازان آمریکایی باید تا کریسمس از افغانستان خارج شوند

دونالد ترامپ در سفری که سال گذشته به افغانستان داشت
دونالد ترامپ در سفری که سال گذشته به افغانستان داشت Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۷ سپتامبر (۱۶ مهر) گفت که همه نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان باید تا کریسمس در خانه باشند.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۷ سپتامبر (۱۶ مهر) گفت که همه نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان باید تا کریسمس در خانه باشند.

طبق توافق ایالات متحده آمریکا با طالبان که در فوریه گذشته امضا شد، قرار شد تا نیروهای خارجی مستقر در افغانستان در ازای ضمانت‌های ضد تروریستی تا ماه مه ۲۰۲۱ این کشور را ترک کنند.

با این حال ترامپ و سایر مقام‌های آمریکایی می‌گویند که ایالات متحده آمریکا تا ماه نوامبر بین ۴ تا ۵ هزار نیروی خود را از افغانستان خارج می‌کند. البته مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که کاهش نیرو بستگی به شرایط افغانستان نیز دارد.

توییت دونالد ترامپ

ترامپ در توئیتی نوشت: «ما باید شمار اندک باقی مانده از مردان و زنان دلیر خود را که در افغانستان خدمت می‌کنند تا کریسمس به کشور برگردانیم.»

ساعاتی قبل از توییت ترامپ، رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که این کشور در حال حاضر کمتر از ۵ هزار نیرو در افغانستان دارد و تا اوایل سال آینده میلادی به ۲۵۰۰ نفر کاهش می‌یابد.

زمانیکه دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد، این کشور بیش از ۱۰ هزار نیرو در افغانستان داشت. برگرداندن نیروهای نظامی آمریکا از کشورهای افغانستان و عراق یکی از وعده‌های انتخاباتی آقای ترامپ بود.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی در دوحه قطر در جریان است با این حال همچنان جنگ داخلی در افغانستان قربانی می‌گیرد و در هفته‌های اخیر ده‌ها غیر نظامی جان باخته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله مرگبار طالبان در تخار؛ شمار نظامیان کشته شده از ۴۰ تن گذشت

فرمانده کفتر: آب و نان برسد، جنگ سختی ندارد

سیاست خارجی دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا