وزیران خارجه امارات و اسرائیل برای نخستین بار در مقابل یادمان هولوکاست دیدار کردند

Israel Gabi Ashkenazi, left, and the United Arab Emirates Sheikh Abdullah bin Zayed Al Nahyan the Holocaust Memorial during a meeting in Berlin, Germany, Tuesday, Oct. 6, 2020
Israel Gabi Ashkenazi, left, and the United Arab Emirates Sheikh Abdullah bin Zayed Al Nahyan the Holocaust Memorial during a meeting in Berlin, Germany, Tuesday, Oct. 6, 2020 Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیر خارجه آلمان در این دیدار گفت: «توافق بین اسرائیل و امارات اولین خبر خوب در خاورمیانه پس از مدت زمانی طولانی بود و فرصتی برای تجدید گفتگوهای بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به شمار می رود.»

آگهی

وزیران خارجه امارات عربی متحده و اسرائیل بعد از ظهر سه‌شنبه برای نخستین بار در برلین، پایتخت آلمان و در محل یادمان نمادین قربانیان هولوکاست دیدار کردند.

این دیدار که با حضور هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان صورت گرفت گامی دیگر برای پیشبرد طرح عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل به شمار می رود.

گبی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل و عبدالله بین زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات سپس در پیچ‌ و خم‌های بنای یادبود قربانیان نسل کشی یهودیان به دست نازی‌ها که تقریبا ۲۷۰۰ بلوک بتونی در اندازه‌های مختلف را شامل می شود، قدم زدند.

وزیر خارجه آلمان در این دیدار گفت: «این افتخار بزرگی است که وزرای خارجه اسرائیل و امارات، برلین را بعنوان محل نخستین دیدار تاریخی‌شان انتخاب کردند.» وی همچنین افزود که توافق بین اسرائیل و امارات «اولین خبر خوب در خاورمیانه پس از مدت زمانی طولانی» بود و «فرصتی برای تجدید گفتگوهای بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها» است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در ۱۵ سپتامبر توافق‌نامه‌هایی تاریخی با امارات عربی متحده و بحرین با هدف عادی سازی روابط امضا کرد که از سوی فلسطینی‌ها محکوم شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امپراتوری سریال‌های تلویزیونی ترکیه از عربستان تا شیلی

رقص میله در بیروت؛ دختران لبنانی برای فرار از استرس به کلاس‌ رقص پناه می‌آورند

رکودشکنی دبی در جذب گردشگر خارجی؛ بیشترین مسافران از کدام کشور هستند؟