وزیر دادگستری آمریکا محدودیت‌های کرونایی را به برده‌داری تشبیه کرد

محدودیت‌های کرونا در آمریکا
محدودیت‌های کرونا در آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«تصویب مقررات مربوط به ماندن در خانه و قرنطینه کردن در سطح ملی، همانند اجبار افراد به حصر خانگی است.»

آگهی

بیل بار، وزیر دادگستری آمریکا می‌گوید به استثنای برده‌داری، بدترین نوع «نقض آزادی» فردی در تاریخ این کشور محدودیت‌های کرونایی بوده است.

آقای بار که از طرفداران پر و پا قرص دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده است، شامگاه چهارشنبه ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) در دانشگاهی در آمریکا، در سخنرانی در برابر جمعی از فرمانداران عمدتا دموکرات، از وضع مقررات سختگیرانه تازه برای مهار شیوع ویروس کرونا در ایالات مختلف انتقاد کرد. وی در جریان پرسش و پاسخی که در این نشست در گرفت و ویدیوی آن نیز در اینترنت همرسان شده است، گفت: «تصویب مقررات مربوط به ماندن در خانه و قرنطینه کردن در سطح ملی، همانند اجبار افراد به حصر خانگی است.»

اپلیکیشن یورونیوز را از پل استور دانلود کنید

وی افزود: «به جز برده‌داری که نوع دیگری از محدودیت بوده، این وضعیت بدترین نمونه تضییع آزادی‌های مدنی در تاریخ ایالات متحده است.»

آمریکا هم اکنون کانون اصلی شیوع کرونا در جهان است، به طوری که شمار فوتی‌های کووید۱۹ در این کشور به نزدیک ۲۰۰ هزار نفر رسیده است. ترامپ که در فکر انتخابات آتی و کسب کرسی ریاست‌ جمهوری کشور برای دومین دوره متوالی است، مدت‌ها تلاش کرد تا گستره بحران کرونا را ناچیز جلوه دهد. او با ابراز تردید در مورد کارآیی مقررات قرنطینه گفته بود که این محدودیت‌ها ضربه بسیار سنگینی به اقتصاد آمریکا وارد می‌کند.

در بسیاری از ایالت‌های آمریکا به ویژه در جنوب این کشور که به دست فرماندارانی از حزب جمهوریخواه اداره می‌شوند، محدودیت‌های کرونایی خیلی زود در فصل بهار گذشته برداشته شد اما همین ایالت‌ها به دلیل افزایش دوباره آمار قربانیان مجبور شدند تا به محدودیت‌های پیشین بازگردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا در اروپا؛ رکورد جدید در فرانسه و «موج دوم» در بریتانیا

ورشکستگی برج و هتل ترامپ در ونکوور کانادا در پی همه‌گیری کرونا

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت: قرنطینه راهکاری مناسب در درازمدت نیست