روسیه در قفقاز و خزر با مشارکت ایران رزمایش‌ برگزار می‌کند

تمرین‌های نظامی روسیه در دریای برینگ
تمرین‌های نظامی روسیه در دریای برینگ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاون وزیر دفاع روسیه هدف از برپایی این رزمایش بزرگ را تمرین برای «اقدام‌های نظامی مشترک در چارچوب نیروهای چند ملیتی» عنوان کرد.

آگهی

ارتش روسیه روز جمعه اعلام کرد که به زودی با مشارکت چند کشور دیگر منطقه رزمایش‌های بزرگی را در قفقاز برگزار می‌کند که ایران یکی از آنهاست.

مقامات نظامی روسیه با اعلام این مطلب یادآور شدند که رزمایش‌هایی بزرگ و گسترده‌ای اواخر ماه جاری میلادی در قفقاز، به ویژه در آب‌های دریای سیاه و دریای خزر برنامه ریزی شده که چند کشور دیگر از جمله ایران، چین و پاکستان نیز به احتمال زیاد در آن مشارکت خواهند داشت.

الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه که در جریان یک جلسه توجیهی برای وابستگان نظامی خارجی سخن می‌گفت شمار نظامیان شرکت کننده در این مانور بزرگ نظامی موسوم به «قفقاز۲۰۲۰» را ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر برشمرد و گفت: تمرین‌های نظامی یاد شده از رزم‌آیش‌های زمینی و دریایی تشکیل شده و قرار است طی روزهای ۲۱ و ۲۶ سپتامبر برگزار شود.

روسیه سال گذشته نیز در رزمایش‌هایی با مشارکت ایران و چین در شمال اقیانوس هند و دریای عمان شرکت کرده بود.

به گفته این مقام بلند پایه نظامی روسیه تاکنون نظامیانی از ایران، بلاروس، ارمنستان، چین، میانمار، پاکستان و آذربایجان به شرکت در این مانورها دعوت شده‌اند. معاون وزیر دفاع روسیه هدف از برپایی این رزمایش بزرگ را تمرین برای «اقدام‌های نظامی مشترک در چارچوب نیروهای چند ملیتی» عنوان کرد.

مسئول ارشد وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که کشتی‌های متعلق به ناوگان دریایی مستقر در سیاه و دریای خزر به همراه حدود ۲۵۰ تانک و دویست سامانه توپخانه‌ای، که مجموع پرسنل آنها از جمله نظامیان بخش فنی، لجستیک و امدادرسانان به هشت هزار نفر می‌رسد، در این مانورها شرکت خواهند داشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اهمیت استراتژیکی دریای خزر برای روسیه در حمله موشکی و جنگ اوکراین

فرمانده نیروی دریایی ایران: رزمایش مشترک با روسیه و چین برگزار می‌کنیم

ایران و روسیه در خلیج فارس رزمایش مشترک برگزار می کنند