حمله فردی با چاقو در بیرمنگام یک کشته و ۷ مجروح بر جا گذاشت

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حال دو نفر از مجروحان این حمله، از جمله یک مرد و یک زن وخیم اعلام شده است.

آگهی

پلیس بریتانیا اعلام کرد بر اثر حمله فردی با چاقو در مرکز شهر بیرمنگام، یک مرد کشته و دست کم ۷ نفر دیگر مجروح شدند و حال یک مرد و یک زن از مجروحان این حمله وخیم است.

پلیس این واقعه را که حوالی نیمه شب شنبه ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) به وقت محلی روی داده، «حادثه‌ای جدی» خوانده است. به گفته پلیس، ابتدا یک نفر که شاهد چاقو خوردن فردی در خیابان بوده در ساعت ۱۱ و نیم شب به وقت محلی از این حادثه خبر داده و پس از آن چند مورد دیگر مشابه حمله گزارش شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از نخستین ساعات بامداد یکشنبه نیروهای پلیس در محل حضور یافته و شاهدان از حضور چند آمبولانس نیز خبر داده‌ بودند. مقام‌های محلی نیز از مردم خواسته بودند تا از حضور یافتن در محل رویداد خودداری کنند.

هنوز جزئیات دیگری از جمله در مورد فرد یا افراد مهاجم و انگیزه او از این حمله منتشر نشده است.

بیرمنگام با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، دومین شهر بریتانیا و مرکز شهرستان میدلندز غربی است که در مرکز این کشور واقع شده است.

پیشینه حملات با چاقو در بریتانیا در سال جاری

روز ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) سال جاری یک مرد ۲۵ ساله در پارکی در شهر ریدینگ واقع در غرب لندن با چاقو به مردم حمله کرد و سه نفر را کشت. این مرد که خیری سعدالله نام دارد پناهجویی اهل لیبی است که به گفته خانواده‌اش به دلیل مشکلات ناشی از جنگ داخلی در کشورش به اختلال روانی مبتلا شده است. او به سه فقره قتل و سه مورد اقدام به قتل متهم شده است. پرونده این قتل‌ها در دست پلیس ضد تروریست بریتانیاست.

شش روز پس از حمله ریدینگ، مردی در شهر گلاسکو اسکاتلند با چاقو به پناهجویانی که در یک هتل اسکان داده شده بودند، حمله و شش نفر از این افراد را زخمی کرد. این حادثه تروریستی دانسته نشد.

سطح هشدار تروریستی در بریتانیا از سال ۲۰۱۹ تا کنون تغییر نکرده و همچنان «مهم» است. در بریتانیا پنج سطح هشدار تروریستی وجود دارد و هشدار «مهم» در درجه سوم است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با چاقو در مرکز گلاسگو دست کم ۳ کشته بر جای گذاشت

حمله با چاقو در بریتانیا و کشته شدن ۳ نفر؛ پلیس حادثه را تروریستی اعلام کرد

حمله با چاقو به مسجدی در لندن؛ مرد مظنون بازداشت شد